Re: [Friesland-genealogy] Cornelis Jentjes van Deersum

  • Cnelis
    Message 1 of 5 , Jan 30, 2004
      Hallo Carla,Nynke en Marianne.
      Antwoord aan jullie deed ik via de verkeerde header.
      Dus hier nogmaals.

      Carla bedankt voor de gestuurde gegevens.
      Ook hier alleeen de naam Cornelis Jentjes,maar ja voor 1811 hè.
      Brecht was dus wel een Nijdam.
      Hun zoon heb ik als Luitzen Cornelis Nieuwdam.
      (door mijn tante voor 50 jaar terug uitgezocht, toen nog in de kanselarij).
      Getrouwd met Jeltje Everts. 2e letter een v, geen w.
      Dat Luitzen of Luitjen een 2e keer getrouwd was wist ik niet.
      De andere namen komen mij niet bekend voor.
      Zelfs jouw manlief, mijn achterachterachterachterneef is mij onbekend.
      Binnenkort plaats ik de voorouders Nijdam op mijn homepage.

      Nynke en Marianne dank voor jullie bijdrage.

      Hallo allemaal. Wie kan mij verder helpen? Brechtje
      Sytzes Nijdam geb. ~1710 en overl. na 1771 te IJlst trouwde 13-2-1730 te
      Deersum met Cornelis Jentjes "van Deersum" geb. 26-12-1706 te Grouw en
      overl. voor 1820 te IJlst. Ze kregen o.a. een zoon Luitjen Cornelis
      Nieuwdam. Vermoedelijke schrijffout van de ambtenaar. Deden sommige
      ambtenaren met zin omdat ze de naam mooier vonden of frieser o.i.d.
      Luitzen zijn kinderen werden weer Nijdam. Wie was Cornelis Jentjes?? Had
      hij geen achternaam en kregen de kinderen dan maar de achternaam van de
      moeder? Wie weet iets meer? Ik hoor het gaarne. Cor S.
      knip