Re: [Friesland-genealogy] Fokke v.d. Sluis

  • Cnelis
    Message 1 of 3 , Jan 30, 2004
      Carla bedankt voor de gestuurde gegevens.
      Ook hier alleeen de naam Cornelis Jentjes,maar ja voor 1811 hè.
      Brecht was dus wel een Nijdam.
      Hun zoon heb ik als Luitzen Cornelis Nieuwdam.
      (door mijn tante voor 50 jaar terug uitgezocht, toen nog in de kanselarij).
      Getrouwd met Jeltje Everts. 2e letter een v, geen w.
      Dat Luitzen of Luitjen een 2e keer getrouwd was wist ik niet.
      De andere namen komen mij niet bekend voor.
      Zelfs jouw manlief, mijn achterachterachterachterneef is mij onbekend.
      Binnenkort plaats ik de voorouders Nijdam op mijn homepage.

      Nynke en Marianne dank voor jullie bijdrage.

      Karel bedankt voor de tip van Friedoc.
      Ik heb er wel een folder van maar wat er nu te "halen" is was me
      nog niet duidelijk.
      Ze zijn ook op dinsdagmiddag open, behalve de zomermaanden.
      En strategisch bij de koffieautomaat.
      Cor S.

      Hallo allemaal.
      Wie kan mij verder helpen?

      Sietske (Sytske) Hofstra geboren 1-6-1893 te Idaarderadeel trouwde op
      10-5-1919 met
      Herre de Jong, geb. 20-7-1892 te Idaarderadeel.
      Herre overleed op 28-8-1926.

      Sietske trouwde later met Fokke v.d. Sluis.
      Boer en boerin op een boerderij aan de Boxumerdam onder Goutum.
      Wie weet meer over deze Fokke en overlijdens datums?
      Deze boerderij is later afgebrand en vervangen door een landhuis.
      Hierin heeft Leeuwardens beruchte burgemeester Loekie van Maaren-van Baalen
      nog gewoond.