Re: [Friesland-genealogy] Tryntje Durks de Boer

  • h.j.ozinga
    Message 1 of 3 , Jan 28, 2004
      Beste sneupers

      Wie kan mij helpen met het volgende

      Tryntje Durks de Boer zou geboren op 9-9-1834 in Oppenhuizen
      trouwt rond 1870 met Jan Ulbes Wiersma 1829-1915
      en krijgt, wonend in Tjerkwerd 5 kinderen Durk, Maaike,
      Aukje Aukje en Johannes.
      Jan Ulbes is eerder getrouwd geweest, Ulbe en Jan komen al voor
      dus waarschijnlijk heet Trijntjes vader Durk.

      Ik kan noch in Wymbrits, noch in Wonseradeel enige bevestiging vinden
      over "mijn" Trijntje Durks de Boer.

      Doede Gerbens de Boer, en Wybe Gerbens de Boer zijn slagers
      in Oppenhuizen maar daar kan ik ook geen link vinden.

      Alvast hartelijk dank voor enige informatie

      Groeten Herman

      To visit your group on the web, go to:

      Your use of Yahoo! Groups is subject to:
      http://docs.yahoo.com/info/terms/
    • Hinke Woudt
      Message 2 of 3 , Jan 28, 2004
        Hallo Herman,

        Kan dit iets zijn, of is dit al bekend?? Ik wil indien nodig de huwelijksakte wel een keer voor je inzien,
        alleen ik weet nooit precies wanneer ik weer op het archief ben.

        Groet, Hinke Woudt-Westra.

        Geboorteakte Rauwerderhem
        Aangiftedatum 20 september 1834, nr. 49
        Trijntje de Boer, geboren 19 september 1834
        dochter van Durk Jans de Boer en Hyke Annes Reen

        Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1869
        Man: Jan Wiersma
        Vrouw: Trijntje de Boer
        Datum: 7 augustus 1869 Akte nr. 72

        h.j.ozinga schreef:

> [...]
        >in Oppenhuizen maar daar kan ik ook geen link vinden.
        >
        >Alvast hartelijk dank voor enige informatie

      • atty de waard
        Message 3 of 3 , Jan 30, 2004
> [...]
          > Aangiftedatum 20 september 1834, nr. 49
          > Trijntje de Boer, geboren 19 september 1834
          > dochter van Durk Jans de Boer en Hyke Annes Reen

          Kun je weer verder zoeken!
          Vriendelijke groet,
          Atty de Waard