Fokke v.d. Sluis

  • C. Seinstra
    Message 1 of 3 , Jan 28, 2004
      Hallo allemaal.

      Wie kan mij verder helpen?

      Sietske (Sytske) Hofstra geboren 1-6-1893 te Idaarderadeel trouwde op
      10-5-1919 met
      Herre de Jong, geb. 20-7-1892 te Idaarderadeel.
      Herre overleed op 28-8-1926.

      Sietske trouwde later met Fokke v.d. Sluis.
      Boer en boerin op een boerderij aan de Boxumerdam onder Goutum.
      Wie weet meer over deze Fokke en overlijdens datums?
      Deze boerderij is later afgebrand en vervangen door een landhuis.
      Hierin heeft Leeuwardens beruchte burgemeester Loekie van Maaren-van Baalen
      nog gewoond.
      Dank voor de moeite van Cor S.
    • k.v.d.wal
      Message 2 of 3 , Jan 28, 2004
        Cor, voor overlijden na 1942 zul je dus niets vinden, maar je woont in
        Leeuwarden en als je nu lid wordt van Friedoc, (Fries Documentatiecentrum)
        zit ook in Tresoar, kun je woensdagmiddags daar terecht voor allerlei
        overlijdens advertenties die ze keurig in envelloppen hebben op naam. Dus
        wel alle van der Sluis(en) bij elkaar, maar misschien vind je dan ook meer.
        Zitten een etage hoger dan "wij" dus bij de koffieautomaten. Groetend Karel

[...]

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        com/group/Friesland-genealogy

        To visit your group on the web, go to:

      • Cnelis
        Message 3 of 3 , Jan 30, 2004
          Carla bedankt voor de gestuurde gegevens.
          Ook hier alleeen de naam Cornelis Jentjes,maar ja voor 1811 hè.
          Brecht was dus wel een Nijdam.
          Hun zoon heb ik als Luitzen Cornelis Nieuwdam.
          (door mijn tante voor 50 jaar terug uitgezocht, toen nog in de kanselarij).
          Getrouwd met Jeltje Everts. 2e letter een v, geen w.
          Dat Luitzen of Luitjen een 2e keer getrouwd was wist ik niet.
          De andere namen komen mij niet bekend voor.
          Zelfs jouw manlief, mijn achterachterachterachterneef is mij onbekend.
          Binnenkort plaats ik de voorouders Nijdam op mijn homepage.

          Nynke en Marianne dank voor jullie bijdrage.

          Karel bedankt voor de tip van Friedoc.
          Ik heb er wel een folder van maar wat er nu te "halen" is was me
          nog niet duidelijk.
          Ze zijn ook op dinsdagmiddag open, behalve de zomermaanden.
          En strategisch bij de koffieautomaat.
          Cor S.