Re: [Friesland-genealogy] dijkstra

  • Hilbrand de Bruijn
    Message 1 of 4 , Aug 19, 2000
      L.S.

      Graag ontvang ik nadere gegevens over de hieronder vermelde Tjitske Sytzes
      Dijkstra.

      Met vriendelijke groet,
      Hilbrand de Bruijn
      E-mail: hilbranddebruijn@...
      Web: www.gironet.nl/home/hmdb
      Man: Lieuwe Lieuwes Ketelaar
      Geboorte: 5 november 1839 - plaats: Workum
      Vader: Lieuwe Rintjes Ketelaar (1815-)
      Moeder: Dutje Gerbens van der Werf (1815-)
      Huwelijk: 8 mei 1864 - plaats: Workum
      Vrouw: Tjitske Sytzes Dijkstra
      Geboorte: circa 1840
      Overlijden: ? 30 oktober 1896 - plaats: Franekeradeel?
      1. F Kind: Maria Lieuwes Ketelaar
      Geboorte: 30 juli 1865 - plaats: Workum (F)
      Echtgenoot: Tjipke de Vreeze
      Huwelijk: 18 mei 1889 - plaats: Workum

      Man - Notities...
      Relatie met aangegeven ouders niet bewezen.
      Vrouw - Notities...
      Plaats en datum van overlijden niet zeker. Zou 56 jaar oud geweest zijn,
      gehuwd (GenLias; akte 66).
    • Gerard Yntema
      Message 2 of 4 , Aug 21, 2000
        Hallo heer de Bruijn,

        gevonden via ryksargyf onderzoek:

        Overlijden regio 12: o.a. Wymbritseradeel.

        aangiftedatum 29 december 1891, akte nr 206:

        Tjitske Dijkstra, overleden 28 december 1891, oud 58 jaar, gehuwd en:

        aangiftedatum 24 maart 1916, akte nr 44

        Lieuwe Ketelaar, overleden 23 maart 1916, oud 76 jaar en gehuwd.

        Volgens mij is dit de informatie die u zoekt.

        Overigens is er, via mijn moeder, relatie met Tjipke de Vreeze van Workum,
        had hij een Comestibles-winkel (kruidenierswaren e.d.) op de Markt in
        Workum??

        Vriendelijk groet,
        Gerard Yntema.

      • judijk12001@yahoo.com
        Message 3 of 4 , May 9, 2001
          Wat betreft Tjitske Sytzes Dijkstra, deze is geboren op 12 maart 1840
          te Workum (bron: akte nummer 38), en is overleden op 8 september 1891
          te Workum (It Heidenskip) (bron: bidprentje).

          Heeft u nog meer informatie over de Dijkstra's uit Workum ?

          J. Dijkstra
        • judijk12001@yahoo.com
          Message 4 of 4 , May 9, 2001
            Wat betreft Tjitske Sytzes Dijkstra gehuwd met Lieuwe Lieuwes
            Ketelaar.
            Zij is geboren op 12 maart 1840 te Workum (bron: akte nummer 38), en
            is overleden op 8 september 1891 te Workum (It Heidenskip) (bron:
            bidprentje).
            Heeft u nog meer informatie over de Dijkstra's uit Workum en
            omgeving ?
            J. Dijkstra