Marten Jans de Boer en Akke Feddes

  • robriemsma
    Message 1 of 13 , Jan 26, 2004
      Beste allemaal,

      Ik ben nieuw bij deze groep, dus ik zal me eerst even voorstellen.
      Mijn naam is Rob Riemsma en tot nu toe komen bijna al mn voorouders
      uit Friesland, Groningen en Drente.

      Is er iemand die me meer kan vertellen over voorouders of
      nakomelingen van Marten Jans de Boer en Akke Feddes:

      Marten Jans De Boer married Akke Feddes, daughter of Fedde Jurjens
      and Trijntje Jans, on 29 Aug 1773 in Lippenhuizen, Fr.

      Children from this marriage were:
      i. Jan Martens De Boer was born on 7 Nov 1773 in Lippenhuizen,
      Fr and was christened on 5 Dec 1773 in Lippenhuizen, Fr.
      ii. Fedde Martens Rijmsma was born on 27 Apr 1775 in Terwispel,
      Fr, was christened on 28 May 1775 in Terwispel, Fr, and died on 7 Jun
      1854 in Haule, Fr, at age 79.
      iii. Atke Martens was born on 3 Sep 1777 in Lippenhuizen, Fr and
      was christened on 28 Sep 1777 in Lippenhuizen, Fr.
      iv. Trijntje Martens was born on 19 Mar 1780 in Lippenhuizen, Fr
      and was christened on 23 Apr 1780 in Lippenhuizen, Fr.

      Vriendelijke groeten
      Rob Riemsma
    • Jan Klaver
      Message 2 of 13 , Jan 26, 2004
        Heeft iemand informatie over het onderstaande echtpaar?
        Trijntje wordt later 'Klaver' genoemd en ik ben wel nieuwsgierig tot welke
        familie ze behoort..
        m.vr.gr./jan

        DTBL regio 7: zuidoost Friesland

        Trouwregister Hervormde gemeente St.
        Johannesga-Delfstrahuizen-Rohel-Rotsterhaule, 1775
        DTB nr: 603, 1744 - 1811
        Vermelding: Bevestiging huwelijk van 15 januari 1775, Sint Johannesga
        - Delfstrahuizen - Rohel - Rotster
        Man: Meine Berents, Delfstrahuizen
        Vrouw: Trijntje Jans, Noorderdrachten
      • Appy de Vries (hotmail)
        Message 3 of 13 , Jan 26, 2004
          Jan;
          ik meen mij te herinneren dat deze
          Klavers van jou waren [ookvan mij]
          Jan Klaver [verder geen gegevens]geh.30-01-1760
          Hardegarijp met Sieuwke Aelles ged.c.a. 1740 Hardegarijp
          kinderen;Aele ,Trijntje ,Geert,Anne, Willem.[klopt dat?]
          deze Trijntje geh met Hoppe Hoppes zijn mijn voorouders!
          daar heb ik een notitie blaadje bij [ook klavers]
          van jaren geleden! Jan Aeles en Sieuwkjen Fockes
          kinderen; Focke geb.09-08-1674 Aele geb. 01-12-1683
          N.dragten .
          misschien is het niets ,maar je weet het maar nooit!

          Message 4 of 13 , Jan 26, 2004
            Appy,

            Deze Trijntje Jans is een andere dan de Trijntje Jans gehuwd met Hoppe Hoppes.
            Maar ik heb geen idee tot welke tak ze dan behoort...

            Die andere 'klavers' vind ik wel interessant. Jan Aeles etc.
            'k Kan ze alleen niet in tresoar vinden.
            Heb je daar meer gegevens van (waar komt die info vandaan)?
            Wie van de genoemden gebruikte de naam Klaver?

            jk

          • Appy de Vries (hotmail)
            Message 5 of 13 , Jan 26, 2004
              Jan; ik wist wel dat het jouw Trijntje niet was ,
              [gezien het geb.jaar],
              maar misschien kunnen die andere
              mensen nog iets voor jou betekenen!
              jaren geleden gevonden en bewaart uit een doopboek van
              Smallingerland ,waarom ik er Klaver bij heb gezet?
              [joost mag het weten]
              misschien zit de pake van jou Tr.er wel bij!!
              groetsjes Appy.

              At 22:05 26-1-2004, you wrote:
> [...]
              >kinderen; Focke geb.09-08-1674 Aele geb. 01-12-1683
              >N.dragten .
              >misschien is het niets ,maar je weet het maar nooit!

            • h.j.ozinga
              Message 6 of 13 , Jan 26, 2004
                Appy en Jan

                Volgens mijn laatste gegevens - afkomstig van mijn oom R.A.Ozinga
                is Jan Jans Klaver in Hardegarijp getrouwd op 20-1-1760 met Sieuwke Ales
                en zou Ale Jans Klaver geboren zijn op 4 april 1760 ipv 25-1-1760
                en staat Trijntje als geboren op 19 sep 1765
                Verder hetzelfde orgelpijpje Geert Anne Willem
                Groeten Herman Ozinga

                Message 7 of 13 , Jan 27, 2004
                  Jan;
                  nog even over deze mensen;
                  Jan A[el]les en Sieuwkjen [Siouckie] Fockes.
                  Focke 09-08-1674
                  Alle 01-12-1683.
                  waarbij ik Klaver geschreven heb!
                  misschien n.a.v. Sieuwkjen Aelles geb.c.a. 1740
                  geh.1760 overl.13-07-1816 Hardegarijp [misschien deze akte inzien?]
                  mischien was bovenstaande Alle wel de vader van Sieuwke!!
                  vandaar mijn notitie Klaver!!
                  ik weet ,mijn fantasie gaat wel eens wat te ver,wat zou je denken?
                  ik weet jou Trijntje is hier niet mee opgelost, [sorry]
                  groetjes Appy.

                  Message 8 of 13 , Jan 28, 2004
                    Jan;
                    kun je hier iets mee? [dtb.602 Delfstrahuizen]
                    1; Hendrikje Meines geb.30-10-1775 D.huizen
                    2; Jan Meines geb.29-09-1776 D.huizen
                    3;Berend Meines geb;25-12-1778 D.huizen.
                    4; Jan Meines geb.21-12-1779 D.huizen
                    5; Jan Meines geb; 21 -02-1781 D.huizen
                    kinderen van Meine Berends en Trijntje Jans
                    kind Jan Meines hoogst waarschijnlijk geh. met
                    Hermtjen Hendriks ,krijgen zoon; Meine Jans geb. 18-11-1807 D,huizen
                    groetjes Appy.

                    Message 9 of 13 , Jan 28, 2004
                      Dank je Appy,
                      Daar ga'k eens mee aan het werk. Als het Minne Jans was geweest, dan waren
                      het aantal mogelijkeden toegenomen...
                      gr/jan

                      Message 10 of 13 , Jan 28, 2004
                        Jan;
                        ik vraag mij af, waarom denk je, dat Trijntje een Klaver is?
                        Jan Meines geh19-04-1807 Harmtjen Hendriks
                        Jan Meines overl 09-11-1859 [72j] te Aengwirden geh.
                        naam is dan Muggenbeet.akte 53 zijn vader .Meine Berends Muggenbeet overl. 11-09-1827 [84j]
                        te Schoterland [weduwnaar] akte 202.[dan Trijntje dus overl.]kan de aktes nakijken volgende week! mail dan maar!
                        groetjes appy.
                        omdat ik nu weet dat Meine zijn vader Berend heet,
                        kan ik misschien zijn geb.en ouders ook vinden,
                        vanmorgen in het archief dacht ik, Gerben!! slaap niet uit!!

                        te

                        At 13:20 28-1-2004, you wrote:
> [...]
                        >kind Jan Meines hoogst waarschijnlijk geh. met
                        >Hermtjen Hendriks ,krijgen zoon; Meine Jans geb. 18-11-1807 D,huizen

                        Yahoo! Groups Sponsor

                      • Jan Klaver
                        Message 11 of 13 , Jan 28, 2004
                          Appy,
                          Op Tresoar gevonden bij de soldaten van Napoleon:

                          MARINE
                          Gerrit Meines Muggebeet, geb. Sonnega 27-11-1792, wonende te Terwispel
                          Burgerl. staat: niet vermeld; lichting Gorredijk 1812
                          Ouders: Meine Berends Muggebeet en Trijntje Klaver
                          Bijzonderheden: loteling; 80e Equipage, 5e comp. te Cherbourg;
                          Vermist: 11.1813 en eind 1814
                          Laatste bericht: 01.1814 uit Mentz (Mainz)
                          Opmerkingen: waarschijnlijk het kind oud 19 jaar waarvan de naam niet in
                          het register van naamsaann
                          Bronnen: nr. 30 Vermisten; RAF toegang 16/161; Reg.naamsaanname Gorredijk
                          fol.61v;

                          Vandaar dus de Klaver link...

                          gr/jan

                          Message 12 of 13 , Jan 29, 2004
                            Jan;
                            zegt dit jouw iets;
                            Trijntje Hanses Klaver,
                            geh.met Albert Thymens Granus [ granis, granitz]ged.1714.
                            in 1748 van W.veen Sandbelt naar Oudehaske
                            met 6 kinderen o.a. Jan!
                            dit uit de Gietersen bladzijde 168.
                            ik weet N.dragten is nog niet in zicht!!
                            gr.Appy.
                            ouders v.Tr. staan er niet in ,wel een Kunnichje Hanses Klaver! geh ,met Harmen Jacobs Knol.

                            At 22:05 28-1-2004, you wrote:
> [...]
                            >kan ik misschien zijn geb.en ouders ook vinden,
                            >vanmorgen in het archief dacht ik, Gerben!! slaap niet uit!!

                          • A. Glas
                            Message 13 of 13 , Jan 31, 2004
                              Hallo Herman,

                              De berichten wisseling tussen jouw en Jan Klaver (met wie ook af en toe info
                              uitwissel) met belangstelling gevolgd. Heeft dit te maken met de familie
                              Osinga(Ozinga)? Eén van mijn betovergrootouders zijn:
                              Sytse Jacobs Osinga ( geb 28 sep 1763 Abbega overl. 7 feb 1841Tietjerk)
                              gehuwd met Geeske Ales Klaver
                              (geb. 28 aug 1794 Hardegarijp ; overl. 12 okt 1865 Tietjerk)
                              Zijn dit bekende namen voor jouw? zo ja dan kunnen we misschien nog gegevens
                              uitwisselen.

                              Groeten
                              Atze Glas
> [...]
                              > en staat Trijntje als geboren op 19 sep 1765
                              > Verder hetzelfde orgelpijpje Geert Anne Willem

                              Service.