Gatske Hiddes de vries nazat van Tjerk Hiddes de Vries

  • wybo.palstra@xxxxxxx.xxx
    Message 1 of 1 , Oct 3, 1999
      Mede Genealogen,

      In mijn kwartier staat komt een Gatske Hiddes de Vries (geb. omst. 1718) x Freerk Sybrens de Groot voor, zij kregen twee dochters waarvan er een huwde met Marten Berends Bos.

      De hierbovengenoemde Gatske had een nazaat en een verre oom van mij die omstreeks 1860 een brief schreef naar Eekhof waarin hij melde dat hij in het bezit was het familiewapen van Tjerk Hiddes de Vries en nog wat ander spul waaruit blijkt zijn familie
      banden moeten heben gehad met de familie van Tjerk Hiddes. Deze brief is te vinden in het RAF.

      Deze verre oom zit op dezelfde plaats vast als ik met Gatske Hiddes de Vries. Ik kom niet verder.

      Ik heb vernomen dat iemand onderzoek doet naar de nakomelingen van Tjerk Hiddes en misschien is dit raadsel op te lossen. Het kan ook zijn dat iemand via een andere weg de namen weet van de voorouders van Gatske Hiddes de Vries.

      Ik hoop dat dit raadsel opgelost kan worden.

      Mvg,

      Wybo Palstra