Nieuwe Friesche Volksalmanak 1857, Krak

  • Jeroen Krak
    Message 1 of 1 , Jan 3, 2004
      Beste mede-speurders,

      Hierbij een hernieuwde poging over genoemd onderwerp.

      Ik ben op zoek naar de Nieuwe Friesche Volksalmanak van 1857.
      Hierin staat een door J. Dirks bewerkte weergave van een in 1770 door
      mr. Thomas Wielandt opgetekend reisverhaal door noord-Nederland en
      Duitsland, waar een rechtstreekse voorvader van mij (mr. Jan Krak,
      geboren 13-05-1740 in
      Leeuwarden) mee is geweest en ook in dit verhaal wordt vermeld.

      Ik heb het originele handschrift inmiddels gelezen (in het Tresoar,
      fantastisch!!!) maar zoek nu de bewerking in de Volksalmanak. Kan iemand
      mij aan deze tekst helpen? Gezien de afstand is het voor mij niet zo
      gemakkelijk om weer naar het Tresoar te gaan, als ze de Almanak daar al
      hebben. Misschien dat iemand voor mij een kopie van het verhaal zou
      kunnen maken?

      Hoop op een reactie en allemaal nog de beste wensen!

      Groeten

      Jeroen Krak
      Doetinchem