grijpskerk

  • mazz
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2004
      Is Grijpskerk in de provincie Groningen of Friesland?

      Cor schreef:
      Sikke is geboren in Waarden gem. Grijpskerk.
      Sikke was 23 jaar bij zijn huw.
    • Andre Blundell
      Message 2 of 6 , Jan 1, 2004
        Grijpskerk ligt in de provincie Groningen.

        Andre

      • R L Bradley
        Message 3 of 6 , Jan 1, 2004
          Grijpskerk (Zuidhorn, GR)

          Cor schreef:
          Sikke is geboren in Waarden gem. Grijpskerk.
          Sikke was 23 jaar bij zijn huw.

          To visit your group on the web, go to:

          Your use of Yahoo! Groups is subject to:
          http://docs.yahoo.com/info/terms/
        • R L Bradley
          Message 4 of 6 , Jan 1, 2004
            Now in Waarden (Zuidhorn, GR), Nederland
            Grijpskerk (Zuidhorn, GR), (not Friesland) Nederland.

            So, Waarden, Grijpskerk, Zuidhorn, GR, Nederland

            Message 5 of 6 , Jan 2, 2004
              Voor wat betreft Grijpskerk het volgende. Binnen de voormalige gemeente Grijpskerk ligt Visvliet, daar vlakbij ligt Burum ertussen slingert een riviertje dat tegenwoordig de grens tussen Burum(Kollumerland) en Visvliet(Grijpskerk) en dus ook de grens tussen Friesland en Groningen is. Als iemand in dit grensgebied zoekt is het belangrijk te weten dat juist in dit gebied in het verleden verschillende grenskorrekties hebben plaats gevonden.
              Het is me wel eens overkomen dat ik iemand bij Burum zocht en daarvoor dus naar het gemeente archief Grijpskerk moest. Nu is Grijpskerk een deel van de gemeente Zuidhorn, dus zijn de bevolkingsregisters daar in te zien en natuurlijk ook op microfiche bij de Groninger Archieven vlak naast het station in de stad Groningen.

              Groetjes Huib de Vries

              Message 6 of 6 , Jan 2, 2004
                Beste Huib,
                Bedankt voor de uitleg, dat kon nog wel eens helpen, maar naar het archief
                gaan is echt een beetje te ver voor mij hoor :-)
                Mazz,
                Sydney