Re: [Friesland-genealogy] Re: Roorda

  • Henny de Wit
    Message 1 of 10 , Jan 1, 2004
      gelukkig zijn er altijd al meer hondjes geweest die Fikkie heette.(vriendelijk bedoeld, hoor) Dus alleen met de juiste aktes erbij, is in deze puzzel duidelijkheid te scheppen. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke stamboom eruit gaat zien.
      Voor alle deelnemers aan de grote zoektocht naar ons verleden (alle genealogen) een gezond en voorspoedig 2004. Groetjes Henny de Wit-Poelstra
      Datum: 12 mei 1888 Akte nr. 14
      Foutje van Tresoar of van jouw homepage??

      Cor.

      Message 2 of 10 , Jan 1, 2004
        Beste Cnelis,

        Het huwelijk tussen Sikke Roorda en Antje Sloot kan nooit een foutje zijn op
        mijn homepage, want het komt er helemaal niet op voor.

        Het huwelijk zal ongetwijfeld hebben plaatsgevonden, maar viel buiten het
        onderzoek wat ik er naar heb gedaan.

        Met de beste wensen,

        Datum: 12 mei 1888 Akte nr. 14

        <rritsma@h...> wrote:
> [...]
        > Hiltje Rinzes Roorda, overleden 6 juli 1845, oud 35 jaar, ongehuwd
        >
        > Je vraagt je alleen af waar ze de naam Sikke vandaan heeft gehaald.

      • Huib de Vries
        Message 3 of 10 , Jan 1, 2004
          Beste Taeke, cnelis, Annemarie en Henny,

          Mijn naam is Huib de Vries en ik kijk al een tijdje mee naar jullie onderzoek en soms denk ik hé heb ik daar niets van? Dat was nu ook zo want voorouders van mij kwamen voor in Kollumerland. O.a. in Burum en daar was de echtgenote van Rindert Harms de Vries geboren, die later huwde met Anna Alberts Roorda, geboren 24 januari 1844 te Burum. Zij komt voor op de homepage van taeke van der Ley echter zonder haar echtgenoot Rindert Harms de Vries.
          Maar het is wel vaker zoals Taeke schreef en ook in dit geval. Het viel buiten het onderzoek wat er naar gedaan is.
          Wel leuk dat er dan toch raakvlakken zijn.

          Nog de beste wensen voor 2004
          en groeten van Huib de Vries

          Datum: 12 mei 1888 Akte nr. 14

          <rritsma@h...> wrote:
> [...]
          > Hiltje Rinzes Roorda, overleden 6 juli 1845, oud 35 jaar, ongehuwd
          >
          > Je vraagt je alleen af waar ze de naam Sikke vandaan heeft gehaald.

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Rita Veeken - Ritsma
          Message 4 of 10 , Jan 1, 2004
            Hallo allemal

            Bedankt Taeke, om ons speurwerk helemaal te niet te doen :-) . Toch denk ik
            dat we op de goede weg zijn. Rinske en Hans de Bruin trouwen in 1874. Zou
            Rinskje niet voor die tijd al een buitenechtelijk kind kunnen hebben gehad
            dat ze naar haar oom Sikke heeft genoemd?

            Groetjes, Rita.

> [...]
            > mijn homepage, want het komt er helemaal niet op voor.
            >
            > Het huwelijk zal ongetwijfeld hebben plaatsgevonden, maar viel buiten het

          • Tjeabele Hoekstra
            Message 5 of 10 , Jan 1, 2004
              Hallo allemaal,

              Sikke is inderdaad een soon van Rinske Roorda. Sikke is een kind uit een buitenechtelijke relatie. Dat die naar haar oom Sikke is vernoemd is mij nog onduidelijk.
              Voor de rest heb ik vanaf Sikke een gedeelte van de Roorda stamboom die ik in een prive mail naar Mazz toe stuur.

              Tjeabele