Re: [Friesland-genealogy] Australië en Roo rda

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 2 , Dec 31, 2003
      Hallo Mazz,

      Van wat ik over dit onderwerp heb gezien is Rinsk Roorda een zij en dus
      de moeder van Sikke en niet de vader. Ik heb de huwelijksakte niet
      gezien maar volgens mij wordt er nooit alleen een vader in de
      huwelijkakte genoemd En ik denk dat de genoemde Rinsk deze is:
      *Geboorten regio 3: noordoost Friesland *

      Geboorteakte Kollumerland, 1840
      Aangiftedatum 14 december 1840, akte nr. 181
      Rinskje Roorda, geboren 13 december 1840
      Dochter van Hiltje Rinzes Roorda

      Dus ook een onwettig kind zoals je zelf al aangaf.
      Annemarth vindt het vast voor je in de bijlagen.

      Groet en lok en seine!!

      Hinke.