Australië en Roorda

  • mazz
    Message 1 of 2 , Dec 31, 2003
      Nou ben ik helemaal de kluts kwijt
      Is Rinsk Roorda nu een hij of een zij? En is Sikke nu wel of niet een
      onwettig kind?
      Er is nog een kleinzoon van deze Sikke in leven en die liet weten via via
      dat Sikke een onwettig kind zou zijn...Dus wie oh wie kan de bewijzen op
      tafel leggen :-)
      Mazz
      Sydney

      Hallo Annemarth.
      Sikkes vader was Rinsk Roorda.
      Sikkes moeder heb ik niet opgeschreven, vermoedelijk niet tegen gekomen
      of per ongeluk vergeten op te schrijven.
      Maar de moeder zal wel niet Roorda heten zoals jij schrijft.
      Misschien vind je nog iets op het CBG.
      Ik heb alleen bij de huwelijksakte gezien.
      Groeten Cor.

      Message 2 of 2 , Dec 31, 2003
        Hallo Mazz,

        Van wat ik over dit onderwerp heb gezien is Rinsk Roorda een zij en dus
        de moeder van Sikke en niet de vader. Ik heb de huwelijksakte niet
        gezien maar volgens mij wordt er nooit alleen een vader in de
        huwelijkakte genoemd En ik denk dat de genoemde Rinsk deze is:
        *Geboorten regio 3: noordoost Friesland *

        Geboorteakte Kollumerland, 1840
        Aangiftedatum 14 december 1840, akte nr. 181
        Rinskje Roorda, geboren 13 december 1840
        Dochter van Hiltje Rinzes Roorda

        Dus ook een onwettig kind zoals je zelf al aangaf.
        Annemarth vindt het vast voor je in de bijlagen.

        Groet en lok en seine!!

        Hinke.