Re: [Friesland-genealogy] Terschelling Australië

  • Rita Veeken - Ritsma
    Message 1 of 10 , Dec 30, 2003
      Hallo allemaal.

      Ik denk dat de Sikke die de zoon is van Taeke en Lutske getrouwd was met
      Pieterke Stuiveling getuige de volgende kinderen:

      12) Geboorteakte Kollumerland, 1888

      Taeke Roorda, geboren 20 augustus 1888 Zoon van Sikke Roorda en Pieterke
      Stuiveling
      13) Geboorteakte Kollumerland, 1890

      Lutske Roorda, geboren 28 november 1890 Dochter van Sikke Roorda en Pieterke
      Stuiveling

      Groetjes, Rita

      Message 2 of 10 , Dec 31, 2003
        Hallo speurders.
        Vanmorgen op Tresoar geweest.

        Deze regel klopt:
        Ik vond het volgende: Sikke Roorda en Antje Sloot trouwen in Oostdongeradeel
        (geboorteplaats van Antje) op 12-08-1888 (Akte 14)
        geboorteplaats Antje is Westergeest.(Gem. Oostdongeradeel??)

        Antje is dochter van Tijs Jans Sloot arbeider en Pietje Jans Velda.
        Mazz heeft dus gelijk.

        Sikke is geboren in Waarden gem. Grijpskerk.
        Sikke was 23 jaar bij zijn huw.
        Sikke zijn vader is Rinsk Roorda, reeds overleden bij huw. Sikke.
        Groeten Cor.

        Message 3 of 10 , Dec 31, 2003
          Hallo allemaal,

          Volgens een kleinkind van Sikke Roorda is Sikke een kind van een buitenechtelijke relatie. En is er dus geen vader te vinden.
          Ook zou Sikke zijn opa op zijn beurt ook weer een kind van een buitenechtelijke relatie zijn.

          Tjeabele

[...]

        • Annemarth Sterringa
          Message 4 of 10 , Dec 31, 2003
            Tjeabele, Cor,
            Is Sikkes moeder dan misschien Rinsk Roorda, reeds overleden bij
            huwelijk van Sikke? Dat zou kloppen met de vernoeming Renske.
            Zoals ik al eerder schreef, ik kan volgende week bij het CBG naar de
            bijlagen van Sikkes huwelijk kijken.
            Met vriendelijke groet,
            Annemarth Sterringa

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tjeabele Hoekstra"
            <t.hoekstra13@c...> wrote:
> [...]
            buitenechtelijke relatie. En is er dus geen vader te vinden.
            > Ook zou Sikke zijn opa op zijn beurt ook weer een kind van een

            <knip>
            Sikke.
          • mazz
            Message 5 of 10 , Dec 31, 2003