Re: [Friesland-genealogy] Nieuw lid

  • Jouke Dantuma
    Message 1 of 5 , Aug 14 8:11 AM
      Hallo Jaap,

      In mijn dorp, Driesum, woonde vroeger dorpsagent de Ruiter. Hij was getrouwd
      met Geertje Zandberg. Ik heb van hem wel foto's en ook kan ik jou in kontakt
      brengen met een kleinzoon van hem. Maar ik weet niet of deze de Ruiter
      familie van jou is.

      Groetjes,

      Jouke Dantuma

    • Alfred van der Vee
      Message 2 of 5 , Aug 14 9:01 AM
        Beste Jaap.

        Welkom bij de e-mailgroep.

        Vorig jaar was ik regelmatig in contact met iemand die "de Ruijter" heet en
        al langdurig onderzoek doet naar deze familienaam en voor zover ik weet ook
        de vele naamsvariaties hierop. Natuurlijk weet ik niet of er connecties
        zijn met jouw stamboom, maar een e-mailtje richting hem kan natuurlijk nooit
        kwaad. Zijn naam is Henny de Ruijter" <h.deruijter@...>

        Succes en groeten,

        Alfred van der Vee

      • j.a.ruiter@ppsw.rug.nl
        Message 3 of 5 , Aug 15 2:33 AM
          On 14 Aug 00 at 15:11, Jouke Dantuma wrote:

          > Hallo Jaap,
          >
          > In mijn dorp, Driesum, woonde vroeger dorpsagent de Ruiter. Hij was getrouwd
          > met Geertje Zandberg.

          Hallo Jouke,

          ik heb deze Ruiter niet in mijn stamboom, hij zit vermoedelijk 'te
          dichtbij'. Weet je de namen van zijn (groot)ouders?

          Groetjes, Jaap Ruiter
          --------------------------------
          jaap ruiter
          instrumentatiedienst psychologie
          grote kruisstraat 2/1
          9712 ts groningen
          netherlands
          --------------------------------
        • j. van der meulen
          Message 4 of 5 , Sep 1, 2000
            Dag Alko,
            Welkom in de club! Eindelijk weer es een Groninger met ook Friese
            belangstelling. 'k Ben stevig geinteresseerd in de Oldenhuizen, daar heb ik
            het nodige van. Ik zal op het trefwoord Sauwerd zoeken en kom bij je terug.
            Groet,
            Jan van der Meulen
            jan.vdmeulen@...
            Message 5 of 5 , Sep 2, 2000
              Hallo Alko

              Als je me even een paar namen geeft met de familienaam van der Laan kan ik je hierbij misschien verder helpen. Vooral de namen Jelle, Lubbert en Teije komen veel bij mij voor, maar ook wel andere namen. Ik heb zelf al een stukje genealogie, dus misschien dat ik je hier wat gegevens van kan geven.

              Groetjes Detje
              Detje van der Laan
              detje@...
              http://www.geocities.com/Heartland/Lake/3846 (genealogie)