Re: [Friesland-genealogy] Jelmer Tjitte Visser

  • Cnelis
    Message 1 of 6 , Dec 2, 2003
      Hallo Mariska.
      Vanmiddag op Trsoar geweest.
      Overlijdensakte Idaarderadeel 1812 akte 2 ingezien.
      Jelmer Tietes zoon van Tiete Jelmers Visser beroep slagter en
      Gertje Geerts gewoond hebbende te Grouw doch beide overleden.
      Jelmer was schipper en geboren rond 1756.

      Op Tresoar had je ook zelf kunnen vinden Jelmers zoon:
      Idaarderadeel 1864 overleden blad 16: (23 sept)
      Tjitte Jelmers geboren ca 1799
      65 jaar geworden en gehuwd bij zijn overlijden.

      Deze zoon heeft in 1846 aangifte gedaan van een levenloos kind (26 dec.) blad 25 suppl 1.
      Ook in Idaarderadeel.
      Zijn vrouw was Hiske kestes Haringsma.

      Veel succes met deze gegevens.
      Groeten Cor.