Re: [Friesland-genealogy] Zoekscherm Tresoar (Burgerlijk

  • Tjerk Tigchelaar
    Message 1 of 1 , Dec 1, 2003
      Lijstgenoten,

      Met deze "oplossing" blijft dus recht overeind dat slechts 38% van de
      schermnbreedte wordt gebruikt voor informatie. Op 38% van het scherm staat
      niets en op 22% van het scherm staat informatie waar ik niets aan heb op het
      moment dat ik aan genealogische informatie het zoeken ben. De opbouw van het
      scherm mag dan esthetisch erg verantwoord zijn maar als raadpleger van de
      gegevens heb ik daar geen boodschap aan.
      De meest simpele oplossing blijft het openen van een nieuw frame op het
      moment dat er een zoekactie wordt gestart. Er hoeft dan ook niets aan
      databases te worden aangepast om die op het scherm te laten passen, iets wat
      mij zelf trouwens de omgekeerde wereld lijkt.

      Groetend,
      Tjerk Tigchelaar

      Lijstgenoten,

      Aangezien ik ook grote moeite heb met de weegave van de zoekresultaten
      in een (te) klein frame op de Tresoar-webpagina, heb ik dit onlangs
      bij Tresoar gemeld met de vraag of het mogelijk is om dit (in de
      toekomst) aan te passen/te verbeteren. Bijv. zodanig dat de resultaten
      in een nieuw venster worden getoond. Het antwoord luidde als volgt:
      "Dat probleem is ons bekend. Bij het verversen van de databases zullen
      we de teksten aanpassen zodat ze in dat frame passen en er in ieder
      geval niet horizontaal gescrolld hoeft te worden. Wij hopen in de
      toekomst over te gaan op een ander databasesysteem wat zich
      gemakkelijker aan vensters aanpast. Bovendien werken we nog aan een
      oplossing waarbij de pagina zich aanpast aan de schermresolutie van de
      gebruiker thuis, waardoor de vensters breder worden als er grotere
      schermen met hogere resoluties gebruikt worden."

      Er wordt dus gewerkt aan een gebruiksvriendelijker scherm, maar tot
      die tijd gebruik ook ik toch liever Roelofs zoekscherm :-)

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.