Antw: Re: Re:[Friesland-genealogy] Benedictus

  • rodinmk@cs.com
    Message 1 of 1 , Dec 1, 2003
      Hallo Jan,

      Nu wordt het wel erg ingewikkeld. Ik kom de naam Benedictus (=Baruch) veel
      tegen bij Joodse families, die burgerrecht in Leeuwarden of Dokkum vragen.
      Afstammelingen van zo'n Benedictus zien we later terug als een doopsgezinde
      dominees familie met vertegenwoordigers als Johannes Nicolaides, Nicolaas Nicolaides
      en Johannes Hilarides. Zouden de ingeburgerde Joden eerder tot de
      doopsgezinden zijn overgegaan dan tot de hervormden ?

      Menno Knul