alkema, hendrik duurds

  • T. Visser
    Message 1 of 6 , Nov 27, 2003
      hallo allemaal,

      even een vraag is bij jullie bekend hendrik duurds alkema ik weet alleen dat
      hij in 1820 is gedoopt an bij tresoar is helemaal geen geboorte akte
      vinden, daarom vraag ik mij af of ze wel uit friesland komen.
      is dit misschien ook na te zien door deze of gene en eventueel de ouders van
      hendrik duurds ( deze was getrouwd met rinske sybrens landstra geb 31-3-1818
      in m`deel.
      groetjes irene.

      Spel spelletjes met je online vrienden via MSN Messenger
      http://messenger.msn.nl/
    • Anthony Hofstee
      Message 2 of 6 , Nov 27, 2003
        Try Groningen or Drenthe. Tony

        At 12:33 PM 27/11/2003 +0100, you wrote:
> [...]
        >in m`deel.
        >groetjes irene.

        >Spel spelletjes met je online vrienden via MSN Messenger

      • Hinke Woudt
        Message 3 of 6 , Nov 27, 2003
          Hallo Irene,

          Het huwelijk van Hendrik en Rinske was in Leeuwarden zag ik, mogelijk is
          Hendrik daar geboren? Geboortes Leeuwarden staan nog niet op Tresoar.

          Groet, Hinke Woudt.

        • atty de waard
          Message 4 of 6 , Nov 27, 2003
            Dag Irene,

            Is het soms deze meneer?

            Overlijdens regio 9: midden Friesland

            Overlijdensakte Leeuwarden, 1899
            Aangiftedatum 27 februari 1899, akte nr. 78
            Hendrik Duurds Alkema, overleden 27 februari 1899, oud 82 jaar,
            weduwnaar Zoon van Duurd Hendriks Alkema en Dieuwke Douwes Dijkstra
          • k.v.d.wal
            Message 5 of 6 , Dec 2, 2003
              Irene, hoewel allemaal een beetje vaag je vraag: Hendrik Duurds Alkema huwt
              op 15 december 1839 te Leeuwarden Rinske Sybrens Landstra. Hij schijnt daar
              ook geboren te zijn en die geboortes van Leeuwarden staan/zijn niet bekend
              bij Tresoar ( komen pas in 2004 op HCL) Hij overlijdt eveneens te Leeuwarden
              op 27 febr. 1899, oud 82 jaar, weduwnaar, zoon van Duurd Hendriks Alkema en
              Dieuwke Douwes Dijkstra. Waarschijnlijk zal zijn exacte geboorte datum wel
              bij de bijlagen van de huwelijk actes zijn. Mvrgr. KvdW

[...]

              Yahoo! Groups Sponsor

              Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

              com/group/Friesland-genealogy

            • k.v.d.wal
              Message 6 of 6 , Dec 2, 2003
                Irene, Hendrik Duurd Alkema, is 20 oktober 1816 geboren te Venloo ( nu
                Venlo), zoon van Duurd Hendriks Alkema en Joecke Douwes Diekstraa ( bij een
                rectbank acte is de naam vn de moeder ten tijde van zijn huwelijk met Rinske
                Landstra gewijzigd in Dieuwke Douwes Dijkstra, moeder gaf zelf deze
                verklaring af) Rinske Sybrens Landstra is geboren 31-03-1818 Marssum, dv.
                Sybren Sybrens Landstra en Geertje Reins van der Weide. Groetend KvdW