Grafstenen/zerken

  • rodinmk@cs.com
    Message 1 of 10 , Nov 2, 2003
      Hallo vrienden,

      Bestaat er eigenlijk een register waar je welke grafzerken (nog) kunt vinden
      ? Geen leuk onderwerp voor de zondagochtend.

      Menno Knul

    • T. Dolstra
      Message 2 of 10 , Nov 2, 2003
        Beste Menno.
        Wat is precies het doel van jouw vraag? Volgens mij bestaat er niet een
        speciale site mbt grafstenen of -zerken. Wel kun je deze vinden bij de
        site's van de diverse begraafplaatsen, zoals bv de begraafplaats in de
        TIJNJE. Verder op de genealogisch homepages vind je zo nu en dan een
        bladzijde met grafzerken. Maar een algemene inventarisatie is er, voor
        zover mij bekend, niet. Mocht die er wel zijn dan houd ook ik mij
        aanbevolen. Op mijn site www.dollenindetijd.nl heb ik ook een bladzijde
        opgenomen mnet een veertigtal grafzerken van voornamelijk DOLSTRA's en
        aangetrouwd.
        Gisteren heb ik nog een aantal begraafplaatsen in Friesland bezocht,
        Dokkum, Akkerwoude, Tijnje, Jubbega/Schurega, Leeuwarden
        (noorderbegraafplaats). Wat mij opviel dat veel begraafplaatsen
        momenteel geschoond worden. Dat houdt in dat veel oude en interessante
        zerken (zullen) verdwijnen, omdat niemand daar nog de zorg voor draagt.
        Een reden voor mij om deze zerken op de foto te zetten. Blijft er nog
        wat bewaard. Mogelijk dat ook andere GROUPS-leden in Friesland dit
        willen en kunnen doen. Met de hedendaagse digitale technieken is het een
        fluitje voor een cent.
        Met vriendelijke groeten
        Tabe Dolstra
        Altijd op zoek naar levende en dode DOLSTRA's , DALSTRA's en DOL, en
        aangetrouwd !

        Bestaat er eigenlijk een register waar je welke grafzerken (nog) kunt
        vinden
        ? Geen leuk onderwerp voor de zondagochtend.

        Menno Knul

        8 juli 1999 geposte berichten staat op

        Your use of Yahoo! Groups is subject to
        http://docs.yahoo.com/info/terms/
      • Huib de Vries
        Message 3 of 10 , Nov 2, 2003
          Hallo Menno,

          Op de 10e genealogische contactdag te Leeuwarden was ook een stand van "Grafschriftenproject Nederland" Ze beschrijven de tekst op de grafstenen, maar of ze ook foto's hebben weet ik niet.
          Je moet dan zijn bij L.F. Rynja, emailadres: lrynja@...

          Groetjes Huib de Vries
          Op zoek naar de families : De Vries
          Westra
          Drexhage
          Niemeijer
          Lems
          Timmermans
          Clappers

          Bestaat er eigenlijk een register waar je welke grafzerken (nog) kunt vinden
          ? Geen leuk onderwerp voor de zondagochtend.

          Menno Knul

          Yahoo! Groups Sponsor

        • A.G Musquetier
          Message 4 of 10 , Nov 2, 2003
            Hallo

            Ja ze hebben foto's van bijna alle graven van Friesland

            Anton

            Message 5 of 10 , Nov 2, 2003
              Hallo Menno,

              Wel bestaat er www.begraafplaats.org/bp/nl/ Daar kun je wel wat foto's
              vinden.

              Prettige zondag

              Bert Wijnstra

              Message 6 of 10 , Nov 2, 2003
                Lijstgenoten,

                Liske Rynja heeft ook een website. Zo te zien is daar aardig wat informatie van het grafschriftenproject terug te vinden op http://webserv.nhl.nl/~rynja/wgnnl.htm

                Misschien handig om daar eerst even te zien wat één en ander inhoudt, voordat iedereen haar massaal gaat mailen :-))

                Met vriendelijke groet,
                Nynke van den Hooven.

[...]

                <knip>

              • Melle van der Heide
                Message 7 of 10 , Nov 2, 2003
                  Exclusive Video Premiere - Britney Spears
                  http://launch.yahoo.com/promos/britneyspears/
                • Melle van der Heide
                  Message 8 of 10 , Nov 2, 2003
                    Hallo lijstgenoten,

                    Bij het vervolmaken van mijn kwartierstaat stuit ik op het volgende:

                    1 Rintje Dijkstra.
                    Rintje trouwde op 10-05-1879 in Wonseradeel[FR] met Trijntje van der Werf.

                    Kinderen van Rintje Dijkstra en Trijntje van der Werf:
                    1.1 Akke Dijkstra, geboren op 15-01-1880. Overleden op 17-10-1970.
                    1.2 Anna Dijkstra, geboren op 15-01-1880 in Wymbritseradeel[FR].
                    1.3 Jitske Dijkstra, geboren op 20-11-1881 in Wymbritseradeel[FR].
                    1.4 Johannes Dijkstra, geboren op 20-08-1890 in Workum[FR].

                    Op zoek naar de ouders van deze Rintje kom ik meerdere gegadigden tegen omdat de Dijkstra's zo
                    groot in getale zijn. Misschien kan iemand die dit al heeft onderzocht mij vertellen welke ouders
                    de goede zijn?

                    Met vriendelijke groet,
                    Melle van der Heide

                    Exclusive Video Premiere - Britney Spears
                    http://launch.yahoo.com/promos/britneyspears/
                  • k.v.d.wal
                    Message 9 of 10 , Nov 2, 2003
                      Nynke het is een HEM

                      Liske Rynja heeft ook een website. Zo te zien is daar aardig wat informatie
                      van het grafschriftenproject terug te vinden op http://webserv.nhl
                      nl/~rynja/wgnnl.htm

                      Misschien handig om daar eerst even te zien wat ��n en ander inhoudt,

                      Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

                      com/group/Friesland-genealogy

                    • A.G Musquetier
                      Message 10 of 10 , Nov 2, 2003
                        hallo menno

                        De url stond toch in de mail waar ik op reageerde, goed lezen.
                        Anton