daily digest

  • ingrid_stokreefdost
    Message 1 of 3 , Nov 1, 2003
      Dag,

      wederom de daily digest ontvangen met een bijlage inzake biersteker
      (dezelfde als gisteren)en weer een onvolledige digest.
      natuurlijk heb ik na gisteren een virusscan gedraaid, maar die geeft
      (gelukkig voor mij) geen infecties te zien.
      Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

      Vr.gr.
      Ingrid Stokreef.
    • J. de Boer
      Message 2 of 3 , Nov 1, 2003
        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "ingrid_stokreefdost"
        <mts.stokreef@s...> wrote:
> [...]
        > natuurlijk heb ik na gisteren een virusscan gedraaid, maar die
        geeft
        > (gelukkig voor mij) geen infecties te zien.

        Wat een commotie één berichtje kan oproepen!
        Ik heb het wel eens vaker naar voren gebracht in deze groep:
        Waarom zou je nog de berichten van deze Yahoo-groep per e-mail laten
        bezorgen? Zelf ervaar ik het als vele malen gebruikersvriendelijker
        om dat helemaal niet te doen, maar ze te bekijken op de internetsite
        Voordeel: Nooit last van verdachte bijlagen (zijn verboden), dus veel
        veiliger, geen overbelaste brievenbus, ik kan de berichten bekijken
        wanneer het me zelf past, ik zie met één oogopslag of er wat
        tussenzit wat me mogelijk interesseert, mits voorzien van duidelijke
        titel (dus geen titels als "vraagje").

        Het kost me dus veel minder tijd.
        Hier komt dan nog bij, dat elk verzonden bericht onmiddellijk wordt
        geplaatst, terwijl ik zo te hooi en te gras verneem dat de verzending
        per e-mail nogal eens op zich laat wachten (soms wel eens een
        etmaal). Alle berichten vanaf het begin zijn hier te zien, en met de
        zoekfunctie bovenin kun je snel op een bepaalde naam of onderwerp
        zoeken.

        Kortom, kan iemand me uitleggen welk voordeel deze in mijn beleving
        wat omslachtige methode van verzending per e-mail nog heeft?
        En aan de webmaster de heer Stienstra: Zou het misschien een idee
        zijn om de leden van de groep wat meer attent te maken op deze
        methode? Alle problemen van virus-verdenkingen via deze groep zijn
        dan meteen uit de wereld.

        Met vriendelijke groet,
        Jan de Boer
      • ingrid_stokreefdost
        Message 3 of 3 , Nov 1, 2003
          Dag,

          Tja, niet iedereen heeft een ADSL- of kabelverbinding met het WWW,
          zeker niet als je in het buitengebied woont, en dus niet onbeperkt
          toegang tot internet etc. en dus niet de gelegenheid om de (waterval
          van)berichten in deze actieve groep online te lezen
          Dat verklaart de keuze voor 'daily digest'.
          Ik blijf scannen en hopen dat de mail binnenkomt zonder bijlage.

          Vr.gr.
          Ingrid Stokreef.

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "J. de Boer"