Re: [Friesland-genealogy] fam.van Zandbergen

  • v. Zandbergen
    Message 1 of 8 , Nov 1, 2003
      goedenmorgen Karel
      ik heb nog nieuwe feiten gevonden
      weet niet of je dit kunt gebruiken

      Harmanus van zandbergen gehuwt met Sietske Evers is geboren in leeuwarden
      gedoopt daar 24 januari 1716
      gehuwt in leeuwarden 20 mei 1742
      uit dit eerste huwelijk zijn niet 3 maar 5 kinderen geboren
      1 evert 1743 - 1749
      2 antie 1745 - 1752
      3 hans 1746 - 1761
      4 evert 1749 - 1804
      5 Anne 1752 - ?
      en bekend is dat harmanus van zandbergen de zoon was van harmanus van
      zandbergen daarbij verder geen gegevens

      ]waar ik mij nog over verbaas is dat mijn over-overgrootmoeder Sytske
      Hermanus van Zandbergen geb 6 maart 1827 te Baarderadeel overl 14 mei 1860
      te Baarderadeel toch ergens een echtgenoot moet hebben gehad
      ik weet niet of men vroeger de meisjes naam kon behouden
      in iedergeval zijn twee aangiftes gedaan door Arnoldus Elders afk Diepenveen
      op een site vond ik bij haar overlijden staan Sytske Hermanus Van Zandbergen
      van Diepenveen oud 33 jaar overleden te Baarderadeel
      mischien weet jij wat dit betekend
      groeten Jan van Zandbergen
      From: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Date: vrijdag 24 oktober 2003 13:57:00 uur
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Subject: [Friesland-genealogy] fam.van Zandbergen

      ik ben op zoek naar de familie's van zandbergen
      ik ben gekomen tot Hermanus Everts geb 1788 overleden 22 oktober 1868 te
      Baarderadeel getrouwd op 25 mei 1820 met Tjitske Jelles Bergsma.
      hij was zoon van Evert Hermanus (Harmanus) van Zandbergen uit Weidum en
      Sytske Barteles (Bartlis) Hoogterp
      Jan van Zandbergen
      Apeldoorn
      ik lees Nederlands , Engels en Fries met moeite

      Yahoo! Groups Sponsor

      com/group/Friesland-genealogy

    • k.v.d.wal
      Message 2 of 8 , Nov 18, 2003
        Jan, ze zal inderdaad ongetwijfeld een relatie hebben gehad met Arnoldus
        Elders, want hij is meermalen betrokken bij de geboortes van kinderen, die
        echter ook weer jong overlijden, vreemde zaak inderdaad.

        geboren. Jan van Zandbergen, geboren in Deventer !!! 9datum dus daar zoeken,
        overleden 22 januari 1857 Oosterlittens, oud 6 maanden, onechte zoon van
        Sytske van Zandbergen.
        geboren: 02-11-1857, Jan van Zandbergen, in een schip liggende onder Hitzum
        (frankeradeel), zoon van Sytske van Zandbergen, aangever is dan Arnoldus
        Elders, wonende te Raalte, werkzaam als "slatter in de polders"
        geboren: Harmanus van Zandbergen, 14 mei 1860, Oosterlittens, overleden 15
        juni 1861, 13 maanden Oosterlittens
        geboren: Evert vanZandbergen, 14 mei 1860 Oosterlittens, ook van deze
        tweeling is Arnoldus Elders de aangever, ze zijn geboren in zijn
        tegenwoordigheid, hij geeft zich dan uit voor polderwerker. Van Evert heb ik
        de overlijdens acte niet gezien/gevonden misschien met Arnoldus weer uit
        Friesland vertrokken ?? Sytske is dus in de kraam van deze tweeling ONGEHUWD
        overleden.

        Ik verzoek je vriendelijk deze gegevens ook mede te delen aan ene Jouke van
        Zandbergen, die mij inmiddels heeft gemaild. mvrgr. K.v.d.Wal

[...]

        Grietje 09-06-1757 gehuwt met Tjalling Dani�ls; Elizabeth

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.