Re: [Friesland-genealogy] Zoektocht

  • Hessel de Vries
    Message 1 of 10 , Aug 6, 2000
      Hallo Bert,

      Hierbij wat gegevens voor je.

      Johannes Rinses Huizinga gehuwd te Datumadeel op 14-05-1874
      met Hinke Jeltes Faber.
      Tjalling Rinses Huizinga gehuwd te Dantumadeel op 07-12-1845
      met IJmkje Braaksma.

      Johanneske Rinses Huizinga gehuwd te Dantumadeel op 01--06-1845
      met Jan Johannes Minnema

      Mometeel ben ik op vakantie en ben net even thuis.
      Over drie weken kan ik je meer vertellen over deze huwelijken en wie de
      ouders zijn
      Als je dan even weer kontakt met mij opneemt zal ik dit verder voor je
      uitzoeken

      met vr. gr.Hessel de Vries

      k bericht-----
      Van: Bert Huizenga <x_huizenga@...>
      Aan: Friesland-genealogy@egroups.com <Friesland-genealogy@egroups.com>
      Datum: zondag 6 augustus 2000 13:13
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Zoektocht

      >Ben op zoek naar alle info over de families HUISENGA, HUISINGA, HUIZENGA en
      HUIZINGA. Verder speciale interesse voor Johannes Rinses, Rinse Johannes,
      Tjalling Rinses uit Veenwouden. Bedankt !

      >[De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

      >of: http://go.to/frgen .

    • M.Haijema
      Message 2 of 10 , Aug 6, 2000
        Ik heb een huwelijk van Rinse Johannes en Antje Tjallings op 02.02.1731 in
        Veenwouden. Nageslacht hiervan heb ik niet genoteerd. Wel dat Antje eerder
        getrouwd is geweest met Gerrit Jouwerts en wel op 04.07.1716, ook in
        Veenwouden. Antje was een dochter van Tjalling Joekes en Antie Tjepkes.
        Marten Haijema

        Message 3 of 10 , Aug 6, 2000
          Was bekend, maar toch hartelijk dank ! Bert.
> [...]
          > getrouwd is geweest met Gerrit Jouwerts en wel op 04.07.1716, ook in
          > Veenwouden. Antje was een dochter van Tjalling Joekes en Antie Tjepkes.

        • Bert Huizenga
          Message 4 of 10 , Aug 6, 2000
            Deze 3 gezinnen komen in mijn eigen genealogie voor. Weet hier dus al genoeg
            van, maar hartelijk dank voor de moeite ! Bert.
> [...]
            > HUIZINGA. Verder speciale interesse voor Johannes Rinses, Rinse Johannes,
            > Tjalling Rinses uit Veenwouden. Bedankt !

          • C.E. Talma
            Message 5 of 10 , Aug 6, 2000
              Neem even een kijkje op mijn website op
              http://home-1.worldonline.nl/~bintal/ .

              Via "Vier verschillende Talma families uit Friesland" kom je terecht bij
              "Afstammelingen van Doede Gabbes".
              Onder de "H" vind je afstammelingen van Rinze Tjalling Huizenga en Antje
              Daniels de Jager.

              Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

              Met vriendelijke groet,

              Sylvia Talma

> [...]
              Tjalling Rinses uit Veenwouden. Bedankt !

              > [De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

            • Bert Huizenga
              Message 6 of 10 , Aug 6, 2000
                Hallo, een oude bekende ! Ga diurekt naar de website. En weer bedankt !
                Groetjes, Bert.
> [...]
                > "Afstammelingen van Doede Gabbes".
                > Onder de "H" vind je afstammelingen van Rinze Tjalling Huizenga en Antje

              • Detje van der Laan
                Message 7 of 10 , Aug 6, 2000
                  Hallo Bert en alle anderen

                  Mogelijk heb je wat aan de volgende Huizinga's. Ik heb mogelijk hier en daar
                  nog meer gegevens, zoals nageslacht met een andere naam, of meer gegevens
                  over ouders van de echtegenoten.

                  Gezinnen uit van der Laan
                  -- HUIZENGA --

                  1 Auke Jelles Huizenga, arbeider, geboren te Surhuizum op 9 oktober 1864,
                  overleden te Groningen op 17 februari 1946, begraven te Surhuizum Hier rust
                  het stoffelijk overschot
                  van onze lieve vrouw en moeder
                  Antje A. Postma
                  echtgenoote van A.J. Huizinga
                  geb. te Surhuizum 25 jan. 1871
                  overl. te Groningen 3 dec. 1941
                  en van onze geliefde vader
                  Auke Jelles Huizinga
                  geb. te Surhuizum 9 oct. 1864
                  overl. te Groningen 17 febt. 1946
                  Zalig zijn de dooden
                  die in den Heere sterven., 81 jaar oud, zoon van Jelle Aukes Huizenga (4) en
                  Aukje IJbeles Vaatstra.
                  Hij is getrouwd te Buitenpost op 17 mei 1890 met Antje Annes Postma, geboren
                  te Surhuizum op 25 januari 1871, overleden te Groningen op 3 december 1941,
                  begraven te Surhuizum, 70 jaar oud, dochter van Anne Haijes Postma
                  (arbeider) en Janke Jans van der Leij.

                  2 Auke Jelles Huizenga.
                  Hij was gehuwd met Pietje Halbes Brouwer.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Jelle Aukes Huizenga, geboren te Surhuisterveen in het jaar 1839, zie 4.

                  3 H. Huizenga.
                  Hij was gehuwd met Eelkje Fennema, geboren te Suameer in het jaar 1919,
                  vertrokken op 15 september 1937 van Suawoude naar Heeg, vertrokken op 19
                  maart 1948 van Heeg naar Leeuwarden, dochter van Martinus Fennema
                  (veehouder) en Grietje Kooi.

                  4 Jelle Aukes Huizenga, arbeider, geboren te Surhuisterveen in het jaar
                  1839, overleden te Surhuizum op 21 februari 1925, begraven aldaar, 86 jaar
                  oud, zoon van Auke Jelles Huizenga (2) en Pietje Halbes Brouwer.
                  Hij is getrouwd te Buitenpost op 14 mei 1864 met Aukje IJbeles Vaatstra,
                  geboren te Oostermeer in het jaar 1841, overleden voor 1887, hoogstens 46
                  jaar oud, dochter van Ybele Freerks Vaatstra (kuiper en kuipersknecht) en
                  Hiltje Johannes van der Woude.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Auke Jelles Huizenga, geboren te Surhuizum op 9 oktober 1864, zie 1.

                  2 Hendrik Jelles Huizenga, geboren te Surhuizum in het jaar 1884, verdronken
                  aldaar op 19 februari 1894 Hendrik is door het ijs gezakt, in de poel bij de
                  fam. S. Schors., begraven aldaar, 10 jaar oud.

                  -- HUIZENGA --

                  5 Ybele Rienks HUIZENGA, geboren in het jaar 1794, ge‹mmigreerd.
                  Hij is getrouwd te Tietjerksteradeel op 14 april 1816 met Jantje Romkes
                  KLOOSTERMAN, geboren op 19 september 1793, ge‹mmigreerd, overleden op 20
                  oktober 1844, 51 jaar oud, dochter van Romke Jans (boer) en Hylkje Jans.

                  -- HUIZINGA --

                  6 Catharinus Huizinga.
                  Hij was gehuwd met Anna.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Pierkje Huizinga, zie 19.

                  7 Fred Huizinga, geboren te Highland (Indiana) op 31 mei 1936.
                  Hij is getrouwd te Chicago op 27 juni 1958 met Janet Bosma, geboren te
                  Chicago op 22 februari 1935, dochter van Klaas Bosma en Anna van der Laan.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Cynthia Huizinga, geboren te Chicago op 16 augustus 1959.

                  2 Darlene Huizinga, geboren te Oak Lawn op 21 december 1961.

                  3 Lynda Huizinga, geboren te Oak Lawn op 4 februari 1965.

                  4 Thomas Huizinga, geboren te Oak Lawn op 8 juni 1967.

                  8 Jan Tjallings Huizinga.
                  Hij was gehuwd met Geertje Egberts Conradi.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Janke Jans Huizinga, geboren te Kooten op 23 mei 1869, zie 18.

                  9 Minse Huizinga.
                  Hij was gehuwd met Trijntje Rijkles.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Rijkele Minzes Huizinga, geboren te Sijbrandahuis (onder Aalsum) op 29
                  juli 1775, zie 12.

                  10 Minse Rijkeles Huizinga, boerenknecht, geboren te Lioessens op 4 oktober
                  1810, zoon van Rijkele Minzes Huizinga (12) en Martsens Jacobs.
                  Hij is getrouwd te Oostdongeradeel op 21 mei 1840 met Grietje Klazes
                  Holwerda, dienstmeid, geboren te Brantgum op 13 maart 1803, gedoopt aldaar
                  op 27 maart 1803, overleden te Waaxens op 1 maart 1880, 76 jaar oud, dochter
                  van Klaas Wijbes Holwerda (schoolmeester) en Amarenske Jacobs (arbeidster).
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Rijkele Huizinga, geboren te Waaxens rond 1841, zie 11.

                  11 Rijkele Huizinga, boerenarbeider, geboren te Waaxens rond 1841, zoon van
                  Minse Rijkeles Huizinga (10) en Grietje Klazes Holwerda.
                  Hij is getrouwd te Westdongeradeel op 16 mei 1872 met Janke Heins Holwerda,
                  geboren te Brantgum op 17 september 1832, overleden aldaar op 11 april 1921,
                  88 jaar oud, dochter van Hein Jans Holwerda (turfschipper) en Hiske Eintes
                  Halbetsma.

                  12 Rijkele Minzes Huizinga, geboren te Sijbrandahuis (onder Aalsum) op 29
                  juli 1775, zoon van Minse Huizinga (9) en Trijntje Rijkles.
                  Hij is getrouwd te Morra op 23 oktober 1808 met Martsens Jacobs, geboren te
                  Lioessens op 15 februari 1786, gedoopt aldaar op 12 maart 1786, overleden te
                  Morra op 7 juni 1843, 57 jaar oud, dochter van Jacob Martens (schoenmaker)
                  en Neeltje Durks.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Minse Rijkeles Huizinga, geboren te Lioessens op 4 oktober 1810, zie 10.

                  13 Sijvert Huizinga.
                  Hij was gehuwd met Evertje Jans.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Sjoerd Huizinga, geboren te Hallum in het jaar 1767, zie 14.

                  14 Sjoerd Huizinga, dorpwagter, geboren te Hallum in het jaar 1767, wonende
                  te Lioessens, zoon van Sijvert Huizinga (13) en Evertje Jans.
                  Hij was gehuwd (1) met Baukje Liebbes, overleden voor 1837.
                  Hij is getrouwd te Metslawier op 18 januari 1838 (2) met Neeltje Elzinga,
                  geboren te Oosternijkerk op 28 januari 1800, overleden te Lioessens op 10
                  juni 1840, 40 jaar oud, dochter van Fetse Jacobs Elzinga (landbouwer) en
                  Baukje Dijkstra.
                  (Zij is daarnaast getrouwd te Metslawier op 21 december 1820 (1) met Jan
                  Kuipers, garrdenier, gedoopt te Morra op 6 september 1767, wonende te
                  Lioessens, overleden in het jaar 1838, 71 jaar oud, zoon van Minze Hendriks
                  (arbeider) en Baukje Jans.)

                  -- HUIZENGA --

                  15 Wiepke Huizenga.
                  Zij was gehuwd met Geert Hinderikus Hummel.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Annechien Hummel, geboren te Groningen op 12 april 1902, overleden te
                  Hellevoetsluis op 14 juli 1980, 78 jaar oud.
                  Zij was gehuwd met Gerrit Vaatstra, geboren te Huizum op 31 oktober 1890,
                  overleden te Groningen op 28 juni 1938, 47 jaar oud, zoon van Wieberen
                  Wittes Vaatstra (wisselwacht) en Jantje Sikkema.
                  (Hij was later gehuwd met Johanna Groen.)

                  -- HUIZINGA --

                  16 Annechien Huizinga.
                  Zij is getrouwd te Smilde op 30 november 1906 met Hendrik Klok, geboren te
                  Smilde op 15 september 1884, zoon van Kornelis Klok en Jantje Postema.

                  17 Hiltje Lieuwes Huizinga.
                  Zij was gehuwd met Ype Jans Jousma, zoon van Jan Ypes Jousma en Jantje
                  Folkerts Wierstra.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Lieuwe Ypes Jousma, arbeider.
                  Hij was gehuwd met Trijntje van der Velde.

                  18 Janke Jans Huizinga, geboren te Kooten op 23 mei 1869, overleden te
                  Drachten op 28 augustus 1945, 76 jaar oud, dochter van Jan Tjallings
                  Huizinga (8) en Geertje Egberts Conradi.
                  Zij is getrouwd te Drachten op 18 mei 1889 met Wietze Martens de Vries,
                  veehouder Ureterp, geboren te Opeinde (Sm) op 25 april 1864, overleden te
                  Ureterp op 27 oktober 1940, 76 jaar oud, zoon van Marten Harmens de Vries
                  (landbouwer) en Froukje Rinzes Douma.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Marten de Vries, geboren te Drachten op 20 februari 1890.

                  2 Geertje de Vries, geboren te Smallingerland op 30 november 1892.

                  3 Harm de Vries, geboren te Drachten op 3 april 1894.

                  4 Froukje de Vries, geboren te Ureterp rond 1896, overleden aldaar rond
                  1919, ongeveer 23 jaar oud.

                  5 Tjalling de Vries, geboren te Drachten op 6 september 1898.

                  6 Jan de Vries, geboren te Drachten op 25 april 1901.

                  7 Wietze de Vries, geboren te Ureterp op 25 april 1901, overleden aldaar
                  rond 1903, ongeveer 2 jaar oud.

                  8 Wietske de Vries, geboren te Drachten op 5 december 1902.

                  9 Baukje de Vries, geboren te Opsterland op 24 mei 1909.

                  10 Jeltje de Vries, geboren te Opsterland op 16 september 1911.

                  19 Pierkje Huizinga, dochter van Catharinus Huizinga (6) en Anna.
                  Zij is getrouwd te Tietjerksteradeel op 8 maart 1968 met Gerrit Tadema,
                  caf‚houder, geboren te Eastermar (Frl) op 27 september 1942, wonende te
                  Sk–lenboarch, overleden in het jaar 1995, 53 jaar oud, zoon van Gaele Tadema
                  (melkrijder en landbouwer) en Geertje Janke Borger.
                  Uit dit huwelijk:

                  1 Catharinus Tadema.

                  2 Margreeth Anneke Tadema.

                  3 Gerard Gaele Tadema.

                  Dit overzicht is gemaakt op zondag 6 augustus 2000 met Haza-Data 7.2 door:
                  Detje van der Laan
                  detje@...
                  http://www.geocities.com/Heartland/Lake/3846
                  http://www.angelfire.com/wy/vdlaan (gezamenlijke homepage)
                  0511-521556

                  Reacties of commentaar is altijd van harte welkom.

                  Groetjes Detje

                  Message 8 of 10 , Aug 7, 2000
                    Hartelijk dank, Sake
                    overleden 23-01-1813 te Mairie Surhuizum (aktenr 2)
                    info oud 22 jaar, gehuwd

                    Met vriendelijke groeten,

                    Sake Wagenaar

                    Message 9 of 10 , Aug 7, 2000
                      Beste Hessel, hou graag kontakt. Zit momenteel met een PC-probleem, maar kom
                      hier op terug... Bedankt ! Bert
> [...]
                      > HUIZINGA. Verder speciale interesse voor Johannes Rinses, Rinse Johannes,
                      > Tjalling Rinses uit Veenwouden. Bedankt !

                    • Bert Huizenga
                      Message 10 of 10 , Aug 7, 2000
                        Beste Detje, Hartelijk dank voor je reaktie. Zo uit het hoofd weet ik nog
                        weinig van deze familie, maar ik zit momenteel met een PC-probleem. Ik kom
                        hier later graag op terug. Vriendelijke groeten, Bert.