aktes

  • Betty
    Message 1 of 7 , Oct 6, 2003
      Hallo Anton,

      Heb de aktes ontvangen,
      Ben er heel blij mee, en zal er nog wel enige tijd mee bezig zijn.
      De kopieen van het Hof van Friesland zijn ook erg mooi.
      De overlijdens akte van mijn overgrootmoeder is echt een succes, en mijn overgrootvader blijkt in 1920 nog te leven en wel in Friesland (kan hem nog steeds niet dood krijgen).
      Waarschijnlijk is hij weer uit Friesland vertrokken.??
      Maar een zus van mijn grootmoeder trouwt ook in Friesland maar in 1923 en dat staat nog niet in Tresoar, dus wacht ik hier nog even op .

      bedankt en tot de volgende keer

      Betty

    • Appy de Vries (hotmail)
      Message 2 of 7 , Jan 7, 2004
        Bart;
        dit zijn ze;
        b.k.4084 akte 39.
        Huwelijk 22-06-1825 van Bartel Gerrits de Vries
        [29j] boerenknecht geb.Langezwaag won.Ben,knijpe
        zoon van Gerrit Uulkes de Vries en Durkje Lommes de Vries [beide aanwezig]
        en Sjoukjen Eites de Vries[26j]
        zonder beroep geb.Gorredijk won, Ben,knijpe dochter van Eit Tjebbes de
        Vries,blijkens doodsextract op den 14-09-1816 te Gorredijk overl. en van
        Grietje Folkerts zonder beroep insgelijks te Ben.knijpe woonachtig ,moeder
        aanwezig.
        [ze kunnen allemaal schrijven!]

        B.k.4171 akte 94
        overleden 11-06-1828
        Durk Gurbes Schroor [65j] kleermaker, Ernst Lourens Stavinga [23j] kuiper,
        beide geburen welke ons verklaard
        hebben ,dat Sjoukjen Eites de Vries [29j] won Ben,knijpe
        wed; van Bartel Gerrits de Vries is overl. in huisnr, 45
        te B.K. [nalatende een kind].!! triest.
        groetjes Appy.