Re: [Friesland-genealogy] Leendert Kramer x 1877 Cornelia Ferwerda Bolsward

  • j. van der meulen
    Message 1 of 2 , Aug 1, 2000
      Over wie gaat dit???
      jan van der meulen
      ----- Original Message -----
      From: "Jan F. Boven" <jan.fre.boven@...>
      To: <Friesland-genealogy@egroups.com>; "Kramer, Cor" <c.lkramer@...>
      Sent: Tuesday, August 01, 2000 9:14 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Leendert Kramer x 1877 Cornelia Ferwerda
      Bolsward

      > Hallo allemaal,
      >

      > Namens een collega van mij, Cor Kramer, stel ik de volgende vraag:
      >
      > Wie weet er meer van bovengenoemd paar (de overlijdensdatum van haar is
      > in Gen Lias te vinden). Dan doel ik met name op hem.
      >
      > Volgens Cor zou zijn overgrootvader heel oud zijn geworden (ergens
      > achter in de negentig). Op zich zou dit kunnen kloppen, omdat zijn
      > overlijden niet in de bestanden van Gen Lias is te vinden.
      >
      > --
      > groeten van/greetings from: Jan F. Boven
> [...]
    • Jack Terveer
      Message 2 of 2 , Aug 2, 2000
        Misschien helpt dit iets ?

        Huwelijk:

        Huwelijksakte Bolsward, 1877
        Man: Leendert Kramer
        Vrouw: Cornelia Ferwerda
        Datum: 10 maart 1877 Akte nr. 7

        Kinderen:

        Geboorteakte Bolsward
        Aangiftedatum 12 maart 1877, akte nr. 33
        Trijntje Kramer, geboren 10 maart 1877
        dochter van Leendert Kramer en Cornelia Ferwerda

        Geboorteakte Bolsward
        Aangiftedatum 9 januari 1880, akte nr. 6
        Engeltje Kramer, geboren 8 januari 1880
        dochter van Leendert Kramer en Cornelia Ferwerda

        Geboorteakte Bolsward
        Aangiftedatum 29 februari 1884, akte nr. 32
        Leendert Kramer, geboren 28 februari 1884
        zoon van Leendert Kramer en Cornelia Ferwerda

        Geboorteakte Bolsward
        Aangiftedatum 8 december 1897, akte nr. 163
        Ruurdtje Kramer, geboren 6 december 1897
        dochter van Leendert Kramer en Cornelia Ferwerda

        Als Cornelia 18 is bij huwelijk, dan:

        Geboorteakte Bolsward
        Aangiftedatum 9 maart 1859, akte nr. 15
        Cornelia Ferwerda, geboren 8 maart 1859
        dochter van Ruurd Johannes Ferwerda en Engeltje Jans van der Werf

        Of is ze soms ouder bij huwelijk, buitenechtelijk of haar vader spoorloos ?

        Geboorteakte Wonseradeel
        Aangiftedatum 8 oktober 1846, blad nr. 119
        Cornelia Ferwerda, geboren 6 oktober 1846
        dochter van Geertje Freerks Ferwerda
        N.B. Aangegeven door Jantje Sietes Riemersma

        Is dit haar overlijden ?

        Overlijdensakte Bolsward, 1922
        Aangiftedatum 3 maart 1922, akte nr. 37
        Cornelia Ferwerda, overleden 2 maart 1922, oud 62 jaar, gehuwd
        dochter van Ruurd Ferwerda

        Voor zover na te gaan op www.ryksargyf.org is Leendert niet geboren in regio Bolsward, Harlingen, Workum of Franeker. Je zou akten op kunnen vragen bij het Ryksargyf. Let hierbij wel op de kosten: het opvragen van 1 akte is vrijwel even duur als het opvragen van 12 akten. Voordeel: je hoeft niet naar Leeuwarden want e.e.a. wordt keurig thuisbezorgd. Nu in de vakantietijd zelfs razendsnel (twee dagen)

        of: http://go.to/frgen .