Trintie Tierks

  • skylgerkille
    Message 1 of 1 , Sep 4, 2003
      Ik kreeg deze mail. Weet iemand hier raad op. Ik heb wel Trijntje
      Tierksdochter, maar honderd jaar eerder.
      Weet iemand of het gebruikelijk was de doop/geboortedatum te zetten
      of misschien datum lidmaat van de kerk?
      Opm: mijn grootvader heeft als koster, nog de turfjes in de stoven
      verwarmd en dan met stoof en al naar de kerk gebracht.

      Groet van Kees Stada

      Kees,
      in ons huuske op Terschelling staat een zeer oude stoof compleet met
      aardewer test. Waarschijnlijk hebben mijn ouders die van de tantes
      uit Amsterdam geerfd.
      Het leuke is, dat er met houtnijwerk een naam en een jaartal in is
      gekerfd.
      er staat:
      TRINTIE TIERKS ANNO 1786

      Ik denk toch dat Trintie Tierks de naam van een persoon is. Ben je
      die ooit wel eens tegengekomen?
      Ben nieuwsgierig of dat zo is en zo ja is er een relatie met de
      Sievertsen Buvigs?

      Cor