om utens?

  • marion
    Message 1 of 8 , Sep 2, 2003
      Nou wil ik niemand boos maken hoor maar wat is "om utens"?
      Marion, Sydney
      Message 2 of 8 , Sep 2, 2003
        Hallo Marion,

        Gokje:

        Jij valt onder die " om utens " en ik onder " die
        Hollander " ( die zich overigens niet aan het fries
        ergert ).

        =====
        m.v.g. Hans R. Holdijk
        Moderator " Genealogie in Nederland "
        http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
        Kijk hier voor goede betrouwbare genealogische links
        http://sitebuilder.yahoo.com
      • Annemarth Sterringa
        Message 3 of 8 , Sep 2, 2003
          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "marion" <mazz2003@i...>
          wrote:

          > wat is "om utens"?
          > Marion, Sydney

          "Buiten" in de betekenis buiten Friesland.

          Groetjes,
          Annemarth Sterringa
        • marion
          Message 4 of 8 , Sep 3, 2003
            Hi Annemarth,
            Thanks voor dat antwoord:-) Dus ik ben om utens? Nou dat zal ik volgend jaar
            dan niet zijn voor 6 weken! Hoop tevens dan een genealogisch problem uit te
            zoeken in het archief in Leeuwarden. Is er iemand die mij prive kan
            vertellen hoe je bij het archief komt vanaf het station? Ik weet helemaal
            niets in Leeuwarden, eigenlijk weet ik helemaal niets meer van Nederland.

            of: http://go.to/frgen .

          • nynkevandenhooven
            Message 5 of 8 , Sep 4, 2003
              Marion,

              Misschien kun je zelfs vragen of iemand (die regelmatig dat archief
              bezoekt) je zou willen begeleiden? Dan vind je binnen het archief
              zelf ook wat makkelijker je weg. En voor iemand die er toch naar toe
              gaat, is dat waarschijnlijk niet zo veel moeite.

              En anders gewoon een taxi nemen vanaf het station! Een taxichauffeur
              weet het vast!

              Succes!

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven.

              wrote:
> [...]
              helemaal
              > niets in Leeuwarden, eigenlijk weet ik helemaal niets meer van
              <knip>
            • bert
              Message 6 of 8 , Sep 4, 2003
                Hallo Marion,

                Ik wil je met alle plezier helpen in Leeuwarden te zoeken. Als je mij even buiten de groep om een mail stuurt met de periode dat je hier bent zal ik zorgen dat ik een dag vrij ben om je te helpen.

                Bert Westra

              • marion
                Message 7 of 8 , Sep 5, 2003
                  Ja Nynke,
                  Het zou natuurlijk erg leuk zijn om een paar mede speurders te ontmoeten !
                  Ik heb al iemand gevonden die mij wil begeleiden en ben daar erg dankbaar
                  voor. Ik zou dan ook mijn helpers kunnen bedanken voor de geweldige hulp die
                  ik heb ontvangen uit deze Friesland groep. Jullie zijn gewoon geweldig om
                  volkomen vreemden als vrijwilligers te helpen. Ik neem mijn petje ervoor af
                  hoor. En door deze groep en de e-mails te lezen heb ik genoeg vertrouwen
                  gekregen om weer Nederlands te schrijven, daar ben ik ook dankbaar voor.
                  Groetjes Marion
                  Sydney

                  wrote:
> [...]
                  helemaal
                  > niets in Leeuwarden, eigenlijk weet ik helemaal niets meer van
                  <knip>

                  of: http://go.to/frgen .

                • effeniet
                  Message 8 of 8 , Sep 5, 2003
                    <knip>
                    > En anders gewoon een taxi nemen vanaf het station! Een taxichauffeur
                    > weet het vast!
                    >
                    > Succes!
                    <knip>
                    Vanaf het station is het ong. 10 minuten lopen.
                    Vraag naar de Oldehove (de scheve toren van Leeuwarden), die weet
                    iedereen.
                    Aan de ene kant heb je het stadhuis, aan de andere kant het
                    Tresoar/rijksarchief-gebouw.