RE: [Friesland-genealogy] Mag ik wat vrage?????????????????????

  • Johnny Geers
    Message 1 of 17 , Sep 2, 2003
      Wim,

      Ik sluit me hierbij graag aan.

      En aan anderen wil ik vragen om de emailgroep alleen te gebruiken voor
      datgene waarvoor hij bedoeld is, de eerder door Wim genoemde genealogie.

      Dus geen links plaatsen met daarin chauvinistische friese links, wat net
      zoveel op bekeren begint te lijken als het verwijt van Heman van der Woude
      dat per definitie een bijbelse genealogie gepaard gaat met bekeringsdrang.

      Ik heb weer een hoop mailtjes te wissen met onzin (ja, ook deze hoort
      daarbij.)

      Met vriendelijke groet,

      Johnny Geers

      Message 2 of 17 , Sep 2, 2003
        Dank je Appy,
        Hiermee kan 'k weer een Klaver aan het lijstje toevoegen.
        Imke stamt inderdaad uit die tak. Ik uit een andere...
        JK

      • Appy de Vries (hotmail)
        Message 3 of 17 , Sep 2, 2003
          Wilschut;
          waarom reageer je op mijn vraag aan
          Peter Nanne? dit had absoluut niets met de
          discussie te maken, puur geschiedenis interesse!!
          Appy.

          in de 19-e eeuw theorieen over de Friezen,
          al zouden ze van een verloren Joodse stam afstammen.?
          staat dat ook ergens te lezen?
          Appy

          Yahoo! Groups Sponsor

          of: http://go.to/frgen .

        • Olga Jorritsma
          Message 4 of 17 , Sep 3, 2003
            Heelaas kun je andere continenten niet uitsluiten van een fries genealogie.
            Zo, wel wat moet je dan van mij wel niet denken, een mengelmoesje van duits, fries, drents, overijsels, etc.
            Als het ��n wel kan, maar het ander niet, dan vind ik dat erg kortzichtig.
            Ik ben van mening dat als het ��n wel kan, dat het ander ook toegelaten moet worden, mits het met genealogie te maken heeft.
            Bijbels genealogie heeft ook met genealogie te maken, net zo goed als het koninklijk genealogie, waar eerder een exposietie over is geweest in het fries muzeum.

            Olga

            Herman van der Woude <hvdwoude@...> wrote:
            Olga,

            Volgens mij ben je appels met peren aan het vergelijken. Maar het zij je
            vergeven, want het is of een heel vroege morgen voor je, of een heel late
            avond, gelet op het tijdstip dat je jouw bericht verzond.

            Er wordt een enkele keer wel eens betoogd dat Fries geen taal, maar een
            dialect is en dat Fries liever niet in deze groep moet worden gebruikt, dit,
            ondanks het feit dat het een groep is die zich richt op genealogie uit
            Friesland waardoor er dus ook veel Friezen aan de discussies deelnemen.
            Hoewel zo'n taaldiscussie ook wel eens wat teveel kan uitpakken, is echter
            geen van de deelnemers er ooit op uit (neem ik aan) om de ander te 'bekeren'
            tot zijn of haar 'Hollandse' of Friese standpunt.

            Voor zover ik weet, komt er in de bijbel geen enkele Fries voor, laat staan
            een Friese genealogie. Alleen al daarom horen bijbelse genealogie�n niet
            thuis in deze groep. Nog afgezien daarvan, dat, als er al eens iemand met
            een bijbelse genealogie voorbij zeilt, dat altijd gepaard gaat met
            bekeringsdrang. Ook daar is deze groep niet voor bedoeld.

            Andrys Stienstra heeft als moderator in deze groep al eens uitgelegd, dat er
            binnen deze groep drie talen worden gebruikt: Nederlands, Engels en Fries.
            Mocht een van die talen een probleem opleveren voor een ander, dan is dat
            zowel jammer voor de een als de ander. Maar voor het overige zou ik zeggen:
            terug naar de Friese genealogie�n!

            Met vriendelijke groet,

            Herman van der Woude

            Message 5 of 17 , Sep 3, 2003
              Olga,
              kan je niet een tijdje buiten spelen of zo?
              Je hebt echt helemaal niets te melden zelfs al is het iets off topic.
              Zelfs ik, die het nog al breed zie, moet zeggen: Shut the fuck up!
              Duidelijk?
              Nog steeds ,
              vriendelijke groeten
              Peter Nanne Streekstra

              Heelaas kun je andere continenten niet uitsluiten van een fries genealogie.
              Zo, wel wat moet je dan van mij wel niet denken, een mengelmoesje van duits, fries,
              drents, overijsels, etc.
              Als het één wel kan, maar het ander niet, dan vind ik dat erg kortzichtig.
              Ik ben van mening dat als het één wel kan, dat het ander ook toegelaten moet worden, mits
[...]

              een Friese genealogie. Alleen al daarom horen bijbelse genealogieën niet
[...]

              terug naar de Friese genealogieën!

              Met vriendelijke groet,

              Herman van der Woude

> [...]
              |Hollander die zich ergert als
              |er wat Fries in deze groep voorbijkomt het volgende:

              Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8 juli 1999