Aldfaer

  • anja
    Message 1 of 26 , Aug 3, 2003
      Aan iedereen die mij van advies zou kunnen dienen....

      En, voor de verandering, ligt m'n computer met mij overhoop (of andersom). Dat heb ik al eens eerder gehad. Toen moesten alle programma's eraf om opnieuw geïnstalleerd te kunnen gaan worden. Slim meisje als ik dacht te zijn .... heb ik toen alle Aldfaergegevens opgeslagen en gebrand op een CD-rom. In het volste vertrouwen is de PC daarna geïnstalleerd en ik dacht al m'n gegevens weer terug te hebben door simpelweg de gegevens van de CD weer terug te zetten op m'n PC. Dat lukte nu net niet!

      Ook de gegevens op diskette lukt niet (wél als ik ze in lijsten daarop zet, maar niet meer om te wijzigen en/of toe te voegen). Steevast komt die met hetzelfde antwoord: dat dit programma gemaakt is in een onherkenbaar programma....

      Voordat nu m'n PC opnieuw geïnstalleerd worden gaat .... Hoe zorg ik er deze maal voor dat ik alles nog heb wat ik zo vreselijk graag bewaren wil. Ik heb bijna alles er weer opnieuw inzitten nu...

      Met vriendelijke groet,

      Anja van Veelen.

    • Hans Robert Holdijk
      Message 2 of 26 , Aug 3, 2003
        Anja,

        Ik ben geen Aldfear gebruiker maar als je geen beter
        antwoord krijgt :

        In het menu "Bestand" kun je kiezen voor "Exporteer"
        en kies dan "GEDCOM".

        De beste manier lijkt mij echter te kiezen voor
        "Veiligheidscopy maken". Je kunt dan zelf kiezen waar
        je hem wilt hebben.

        =====
        m.v.g. Hans R. Holdijk
        Moderator " Genealogie in Nederland "
        http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
        Kijk hier voor goede betrouwbare genealogische links
        http://sitebuilder.yahoo.com
      • anja
        Message 3 of 26 , Aug 3, 2003
          Hallo Hans:

          Helaas: ik kan de veiligheidskopie slechts opslaan als ALX-bestand, er is
          geen andere keuze...

          Groet: Anja van Veelen.
        • Hugo J K de Vries
          Message 4 of 26 , Aug 3, 2003
            Dat is een gewoon .zip bestand.
            Groet,
            Hugo

            Hugo de Vries
            http://kibrahacha.com/stories/gen
            http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?db=hugodevries
            http://www.geneanet.org/geneweb/gg.php3?login=hugodevries
            http://www.gencircles.com/users/hugodevries/1
            Families: de Vries (Spaarndam), Joha, Van Asperen, Kaal/Karel, de Vries
            (Paramaribo), Brook, Abendanon, Robles de Medina

            of: http://go.to/frgen .

          • Jos Buisman
            Message 5 of 26 , Aug 4, 2003
              Anja,

              Heb je indertijd voor dat je de aldfaergegevens terugplaatste Aldfaer
              opnieuw geïnstalleerd?
              Ik bedoel dus: niet aldfaer van de cd kopieren maar opnieuw installeren en
              daarna de gegevens van de cd terugplaatsen.
              Deze manier moet namelijk altijd lukken.

              Groetjes,
              Jos Buisman

              Message 6 of 26 , Aug 4, 2003
                Anja van Veelen,

                Vorgens mij moet dat ook!

                Maar ik bedoelde dat je hem ook direct op diskette of
                zo kon plaatsen.

                =====
                Message 7 of 26 , Aug 4, 2003
                  Hans, je zult het ongetwijfeld héél goed bedoelen, maar ik begrijp (ook al
                  niet) wat een zin-bestand is....

                  groet: Anja van Veelen.

                  > Dat is een gewoon .zip bestand.
                  > Groet,
                  > Hugo

                • anja

[...]

                  • Herman van der Woude
                    Message 9 of 26 , Aug 4, 2003
                      Dag Anja (en anderen),

                      Is het niet zinniger deze discussie voort te zetten in de Aldfaer Users
                      Group (mailto:aldfaer-user@yahoogroups.com)? Het lijkt mij (ik weet het uit
                      ervaring!) dat daar veel meer expertise aanwezig is voor Aldfaer dan in de
                      Friesland-genealogy-group.

                      Herman van der Woude

                      Message 10 of 26 , Aug 4, 2003
                        Anja,
                        Even het volgende, misschien helpt het.
                        Aldfaer maakt van iedere persoon een unieke code,speciaal gemaakt om door Aldfaer bewerkt te worden en geen ander programma.
                        Volgens mij dus op nieuw Aldfaer installeren.
                        Dan naar linksboven tab en druk op het icoontje Aldfaerbestanden zoeken,op je harde schijf, op een floppy op een cd enz.en niet in de linnenkast.
                        Kijk dan eens wat er gebeurt.
                        Aldfaer moet de weg weten waar de specifieke Aldfaer bestanden staan en misschien kun je ze ook handmatig terug zetten daar waar Aldfaer in de originele configuratie naar zoekt.
                        Dan naar bestandsherstel onder stamboom.
                        Als het dan nog niet werkt,even wachten tot de Aldfaer helpdesk terug is van vacantie.

                        Succes,

                        Peter Nanne Streekstra

[...]

                        Yahoo! Groups Sponsor

                        of: http://go.to/frgen .

                      • anja
                        Message 11 of 26 , Aug 4, 2003
                          Jullie hebben helemaal gelijk m.b.t. dat dit eigenlijk iets is dat buiten de groep besproken zou moeten worden. Met excuses. Inmiddels ook allemaal héél erg voor de gedane moeite en één onder jullie was zelfs zo vriendelijk me te begeleiden als een kind bij haar eerste stapjes. Nu maar hopen dat ik begrijp wat er bedoeld wordt...

                          Hartelijke groet: Anja van Veelen.

                        • Herman van der Woude
                          Message 12 of 26 , Aug 4, 2003
                            Anja,

                            Wellicht ben ik wat cru overgekomen in mijn eerder bericht, waarvoor
                            excuses. Maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat er net zoals de
                            Friesland-genealogy groep van Yahoogroups.com er ook een
                            Aldfaer-gebruikersgroep is (mailto:aldfaer-user@yahoogroups.com). En uit
                            eigen ervaring, ik ben ook een Aldfaer-fan, weet ik gewoon dat de expertise
                            die jij nodig hebt, daar is te vinden. Er is daar haast altijd, nee, ALTIJD,
                            wel iemand, die antwoord heeft op jouw vragen met betrekking tot het gebruik
                            van Aldfaer. Ook de makers zouden het op prijs stellen als je je bij die
                            groep aansluit: van de vragen van de gebruikers worden zij ook weer wijzer
                            en dat leidt er vaak toe, dat dingen verbeterd of gecorrigeerd worden in een
                            nieuwe versie van Aldfaer (de planning voor het uitbrengen van Aldfaer 3.1
                            is eind augustus).

                            Dus: sluit je als de wiederweerga aan bij de Aldfaer-user groep!

                            Met vriendelijk groet,

                            Herman van der Woude

                            Message 13 of 26 , Aug 4, 2003
                              Nee, je had gewoon helemaal groot gelijk en zo bedoelde ik het ook te
                              zeggen. Ik ga me inderdaad aanmelden bij, zodat ik in het vervolg
                              onschuldige mensen niet meer lastig zal hoeven vallen.....

                              Met groet: Anja van Veelen.

> [...]
                              > is eind augustus).
                              >
                              > Dus: sluit je als de wiederweerga aan bij de Aldfaer-user groep!

                            • Hans Robert Holdijk
                              Message 14 of 26 , Aug 4, 2003
                                Herman van der Woude,

                                Als ik jouw bericht goed lees ben jij dus een
                                Aldfear-fan die eigenlijk direkt even het goede
                                antwoord had kunnen geven i.p.v. te vertellen dat dit
                                het verkeerde onderwerp is. Had mij minder moeite
                                gekost ( installatie Aldfear want ik ben een FTM
                                gebruiker ) en was misschien duidelijker geweest voor
                                Anja.

                                Ik denk dat het lidmaatschap van een groep meer inhoud
                                dan enkel te wachten tot het goede onderwerp voorbij
                                komt en dat men best eens actief elkaar mag helpen als
                                er iemand in de probleempjes dreigt te raken.

                                Reclame voor Aldfear ? Geen punt want het ziet er goed
                                uit.

                                Anja, sorry maar dit moest even !

                                =====
                                Message 15 of 26 , Aug 4, 2003
                                  Beste Hans,

                                  Last van lange tenen?
                                  Het is vakantietijd en ik ben net terug van vakantie en ik zag het
                                  "onderwerp voorbijkomen". Tja Hans, je hebt het goed gelezen: ik ben een
                                  Aldfaer-fan, maar dat betekent nog niet dat ik alle ins en outs beheers.
                                  Vandaar mijn oproep aan Anja om zich aan te sluiten bij de Aldfaer-groep.
                                  Daar vind je die kennis wel, zo weet ik uit eigen ondervinding, schreef ik
                                  erbij.

                                  Overigens is deze groep waarin jij en ik nu schrijven, aan genealogie in
                                  Friesland gewijd, en dat moet zo blijven. Aldfaer (ook al ben ik daar een
                                  gebruiker van) hoort in deze groep niet thuis en dus reageer ik niet op
                                  zulke off-topic berichten/vragen (al is deze reactie een uitzondering).
                                  Reageer dus niet op dit bericht, want ik heb er nu mijn zegje wel over
                                  gedaan en het is weer tijd voor "Friese dingen"!

                                  Met vriendelijke groet,

                                  |=====
                                  |======================================
                                  |Webmaster " Genealand " > > > http://www.genealand.nl/
                                  |Webmaster " Legerplaatsen " > > > http://www.kazerne.nl/
                                  |Webmaster " Veldpost " > > > http://www.hsp-veldpost.nl/
                                • Olga Jorritsma
                                  Message 16 of 26 , Aug 5, 2003
                                    Hoi Herman,

                                    Sorry hoor, maar ik moet toch even iets vragen, mag dat??????????????????
                                    Het is overigens geen FRIESE vraag, hoor, maar toch.
                                    Ik vraag me af, wie heeft er hier last van lange tenen of slecht humeur hier, jij of de rest?
                                    Is het nou zo'n grote moeite om te antworden het geen wat je al weet?
                                    Ik dacht dat we elkaar konden helpen, maar die wet geld zeker niet voor jou?
                                    En wat bedoel je met "FRIESE DINGEN"?
                                    Of er in "Aldfear niets fries zit zeg", jij kunt het zo "FRIES" maken als je het zelf wilt.
                                    Wolk�m th�s.

                                  • h.j.ozinga
                                    Message 17 of 26 , Jan 3, 2004
                                      Beste sneupers

                                      Allereerst een succesvol sneupersjaar toegewenst
                                      en vooral veel gezondheid.

                                      In Aldfaer loop ik tegen een probleempje aan :
                                      bij het invoegen van nieuwe records krijg ik de foutmelding

                                      Alfaer kan record niet schrijven

                                      Weet iemand misschien hoe je dit oplost?

                                      Bij voorbaat dank
                                      Herman Ozinga

                                      > juli 1999 geposte berichten staat op

                                      > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                      > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                      > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                      > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                    • hzijlstra
                                      Message 18 of 26 , Jan 3, 2004
                                        L.S.

                                        Op de Sneuper website http://www.angelfire.com/vt/sneuper zijn weer
                                        enige indexen toegevoegd met vele namen. Met name de Algemene rol
                                        opgeroepenen schutterij Ferwerderadeel 1880 is interessant. Zie
                                        rubriek Indexen.

                                        Groetnis, Hans
                                      • Hillebrand Visser
                                        Message 19 of 26 , Jan 3, 2004
                                          Beste Herman

                                          Je kunt beter mailen naar help@... Die zitten ervoor voor zulke dingen.

                                          groet uit Lemmer,
                                          Hillebrand
> [...]

                                          > Your use of Yahoo! Groups is subject to:
                                          > http://docs.yahoo.com/info/terms/

                                          > Your use of Yahoo! Groups is subject to:

                                          ---

                                        • h.j.ozinga
                                          Message 20 of 26 , Jan 5, 2004
                                            Hillebrand Visser - bedankt
                                            had ik ook zelf kunnen bedenken

                                            Heb je misschien een link met Visser/Vischer
                                            Uitwellingerga - Tjerk Jans/Tjerk Simons ca 1749

                                            Groeten Herman

                                            Yahoo! Groups Sponsor

                                            To visit your group on the web, go to: