RE: [Friesland-genealogy] familieboek op dvd

  • Hans Robert Holdijk
    Message 1 of 23 , Aug 3, 2003
      Voor alle drukwerk-geinteresseerden,

      Ik ga achter de naam en bereikbaarheid etc. van de
      door mij genoemde drukker aan.

      Resultaat meld ik wel in deze groep.

      =====
      m.v.g. Hans R. Holdijk
      Moderator " Genealogie in Nederland "
      http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
      Kijk hier voor goede betrouwbare genealogische links
      http://sitebuilder.yahoo.com
    • Hans Robert Holdijk

        Message 3 of 23 , Aug 3, 2003
          Hallo Hans:

          En hoe wenst men het aangeleverd te krijgen? Heb je daar ook enig idee van?

          Hartelijke groet,

          Anja van Veelen.

          Message 4 of 23 , Aug 3, 2003
            Hallo Anja van Veelen,

            Mijn vraag over Mouthaan was vanwege een poststuk uit
            mijn verzameling gericht aan een Mevr. C. Mouthaan
            geb. Van Veelen.

            Het drukwerk:

            volgens mij is een word-document goed maar de navraag
            is al de deur uit dus je hoort er nog van.

            =====
            Message 5 of 23 , Aug 3, 2003
              Alvast héél erg dankjewel voor de te nemen moeite!!!

              Anja van Veelen.

            • menno.vanderhauw@engelhard.com
              Message 6 of 23 , Aug 4, 2003
                Beste Bert

                Enige tijd geleden heb ik mijn familiegeschiedenis "van der Hauw" in
                boekvorm uitgegeven. Deze heb ik vanuit Word overgebracht in Pagemaker. Het
                is vrij bewerkelijk omdat het via sleur/pleur (copy/paste) overgebracht
                moet worden maar het resultaat is prachtig. Je kan vanuit Pagemaker vrij
                gemakkelijk PDF files maken en deze aan een drukker "geven". Dit laatste is
                vrij kostbaar als je een harde kaft en mooi papier wilt hebben maar ja
                genealogie kan een dure hobby zijn als je al je reizen en copien bijelkaar
                opteld.
                Wij waren voor een boekwerk van zo'n 200 blz (A4) met harde kaft en 100
                grams papier voor 200 exempl. fl 9000,- "kwijt".
                We hebben deze dik onder de kostprijs aan onze familie en kosteloos aan de
                archieven, bibliotheken en NGV aangeboden.
                Als al je werk van ruim 15 jaar mooi wordt uitgegeven, vergoed dat meer dan
                wat je erop moet bijleggen. Zeker als je er nog een familiedag aanvast
                koppelt waarbij je familie ontmoet die je nog nooit hebt gezien en die het
                ook fijn vinden hun neven en nichten weer te zien na tientallen jaren. Ik
                heb daar zeer ontroerende brieven ed door gekregen.
                Naast het boek hebben we ook een cd rom erbij gegeven waarop onze gehele
                stamboom en zijtakken ed zijn vermeld. Hierop staan ook alle foto's, acten
                ed op vermeld die je niet allemaal in een boek kunt weergeven. Deze cdrom
                vormt het hart van onze website
                http://www.vanderhauw.nl/stamboom/gen-hauw/startgen.htm. Kijk uit met het
                gebruik van programma's op een DVD of CDrom ivm copyright. Hierom heeft
                mijn vader zelf (op basis van HTML) eea ontwikkeld. Als je bv progen of
                aldfaer gebruikt heb je kans dat je hiervoor moet betalen.
                Ik zou zeggen geef het zo mooi mogelijk uit (wat je portemonnaie aan kan).
                Je krijgt er geen spijt van zeker als je weet dat men (je familie en
                nakomelingen) het over tig jaar nog zullen lezen.

                mvg

                Menno van der Hauw

                Date: Fri, 1 Aug 2003 21:07:03 +0200
                From: "bert" <a.westra1@...>
                Subject: familieboek op dvd

                Aangezien ik in een vergevorderd stadium ben met het schrijven van een
                familieboek (genealogie, extra's over plaatsen waar men woonde, speciale
                beroepen etc) wil ik graag weten of er iemand is die ervaring heeft in het
                uitbrengen van zo'n boek op dvd. Ik kreeg deze suggestie van iemand die
                mijn boek wel wil kopen maar er niet te veel voor wil betalen. Ik denk dat
                het ook een probleem is dat ik een vrij kleine familie heb en dus maar een
                beperkt aantal exemplaren wil laten drukken. Hierdoor zal het een dure
                geschiedenis worden. Als ik het zelf op dvd zou kunnen zetten dan zou mij
                dat een hoop geld schelen. Wie heeft tips?

                Met vr. gr., Bert Westra

              • Hans Robert Holdijk
                Message 7 of 23 , Aug 4, 2003
                  Hallo Boekenmakers,

                  Hierbij de adresgegevens van de drukkerij:

                  - HOLLANDREPRO

                  - tel 030-2932417

                  - Kanaleneiland winkelcentrum in de hal tegenover
                  grote speelgoedwinkel

                  http://www.hollandrepro.nl

                  Ik heb geen aandelen maar ook geen ervaring met dit
                  bedrijf. Voor andersoortig drukwerk kwam hij in het
                  zicht omdat 2 exemplaren net zo goed mogelijk waren
                  als 21 en dat er later gerust nog eens 7 bijgemaakt
                  konden worden enz.

                  Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

                  =====
                  Message 8 of 23 , Aug 4, 2003
                    Ik ga het adres zéker bewaren totdat ik álles ingevoerd heb om te kunnen
                    komen tot een écht boek. Eens zien of het dan haalbaar zou zijn het uit te
                    laten geven in beperkte oplage.

                    Vriendelijke groet: Anja van Veelen.

                    Message 9 of 23 , Aug 6, 2003
                      Hallo,

                      Ooit heb ik begin jaren 80 op een oude typemachine
                      een hele genealogie gemaakt en er allerlei foto's en documentenn etc.
                      bij geplakt.
                      Die heb ik een paar jaar geleden via een scanner als PDF
                      document opgeslagen.
                      Heeft als voordeel dat een gratis pdf reader is overal te downloaden
                      en dat alle opmaak kenmerken zoals bv. foto's, documenten
                      tekeneningen etc. behouden blijven. Handleidingen van apparatuur met
                      allerleitekeningen zijn vaak ook als pdf document te downloaden.
                      Als je een boek wil maken zal je toch via bv. Word de tekst en
                      plaatjes docu's etc in moeten voeren.
                      Dus als je goedkoop wil houden....

                      mvrg
                      John

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "bert" <a.westra1@c...>

                    • anja
                      Message 10 of 23 , Aug 8, 2003
                        Om te onthouden!

                        m vr.gr.: Anja van Veelen

                        wrote:
> [...]
                        exemplaren wil laten drukken. Hierdoor zal het een dure geschiedenis
                        worden. Als ik het zelf op dvd zou kunnen zetten dan zou mij dat een

                        of: http://go.to/frgen .

                      • Karel van der Wal
                        Message 11 of 23 , Aug 8, 2003
                          anja, kom juist terug van een heerlijke/warme vakantie op de friese wateren
                          en wilde je toch het volgende nog mededelen. Ik heb voor mijn familieleden
                          verschillende persoonlijke boekjes gemaakt en bijv. op een verjaardag als
                          kado gedaan. Nu gebruik ik wel Brother Keeper en daar heb je de volgende
                          mogelijkheden, maar dat kan dacht ik ook in andere programma's: ik maak bijv
                          van de oudste mij bekende voorvader een afstammeling overzicht in boekvorm
                          en dat wordt opgeslagen via een RTF (Rich Text File) in Microsoft Words. Ook
                          kan ik zo bijv. eenzelfde RTF file maken als kwartierstaat van de jarige.
                          In Words kun je er alles bijhalen wat je maar wilt, documenten inscannen,
                          foto's plaatsen etc. Zelfs kun je bijv. de herhaal woorden geboren in ��n
                          keer vervangen door *, of gedoopt door ~, of overleden door �. Dit bespaart
                          weer papier. Als je dan alles naar je zin hebt bijgevoegd en bewerkt en
                          veranderd dan kun je dat op A5 bijv. printen, dubbel zijdig ( eerst de even
                          dan de oneven) en je losbladig boekje is klaar, zelf heb ik destijds bij de
                          kantoor vakhandel inbindstrips ( voorzien van lijm-unibind systeem) gekocht
                          en via een heet/verwarmd systeem smelt de lijm dus in het losbladig systeem
                          en voila je hebt een mooi boekje. ( kan ook met eenvoudige ringband) Van
                          iets dikker papier ( 120 grams maak je een mooi omslag) en een prachtig
                          persoonlijk kado voor de jarige. ( als je de kwartierstaat voorin plaatst en
                          de afstammelingen via een gekleurd tussenblaadjes achteraan dan ziet het er
                          proffesioneel genoeg uit. Groetend KvdW

                          Ik ga het adres z�ker bewaren totdat ik �lles ingevoerd heb om te kunnen
                          komen tot een �cht boek. Eens zien of het dan haalbaar zou zijn het uit te
[...]

                          Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                          of: http://go.to/frgen .

                          Yahoo! Groups Sponsor

                          Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                          of: http://go.to/frgen .

                          com/group/Friesland-genealogy

                        • anja
                          Message 12 of 23 , Aug 8, 2003
                            Met dank voor je inzet om in deze tropische hitte nog zo'n stuk aan me te
                            wijden!!!

                            m.vr.gr.: Anja van Veelen

[...]
                            foto's plaatsen etc. Zelfs kun je bijv. de herhaal woorden geboren in één

                            Message 13 of 23 , Aug 10, 2003
                              Wellicht nog een aanvullende mogelijkheid wat behulpzaam kan zijn.

                              Het creeren van PDF documenten en photoalbum mbv freeware , zie

                              www.pdf995.com

                              Gr.
                              Bart de Vries
                              *De Liemers* calling