Nanne Aenes

  • H.H. Visser
    Message 1 of 3 , Jul 1, 2003
      L.S.

      Uit "in kuijerke troch it ferline" door A.E. Klijnsma

      Hoofdstuk 12. De tjerkeskiednis fan 'e Lemmer

      blz 79.

      Den 5 Maey 1716 heeft Nanne Aenes holt-
      kooper in de Lemmer van deese Kerck
      en Tooren de eerste steen gelegt.
      Al die hier Komt en Siet dit Schoon
      gebou eens aan
      Wilt hier niet Buiten blijven Staen
      Maar hoort met Vlijt datter wordt geseit
      Opdat door GOODES Geest en
      Woort de Eerste Steen oock wort geleit
      In U en mij oock altesaem
      Ik sluit hiermee in GOODES Naem.

      Dit bovenstaande staat in een gedenksteen aan de noordzijde in de muur bij de ingang aan de Kortestreek in de hervormde kerk van Lemmer.

      Ik dacht dit is misschien nog een leuke aanvulling.

      Groet uit de Lemmer

      Hillebrand Visser
      e-mail visser.hh@...
      homepage http://members.lycos.nl/visserhh/

      ---

    • H.H. Visser
      Message 2 of 3 , Jul 1, 2003
        L.S.

        Tevens vond ik nog(uit hetzelfde boekje):
        blz. 83

        Grafzerk in de kerk (tegenover de preekstoel)
        IX. Hier legt Begraaven
        Tetje Nannes
        Mucullus
        oud 73 jaaren
        overleeden
        dan 26 December 1778
        Huisvrouw van
        Jouwert Sijbrands Stapert

        Misschien ook nog intressant....

        Nogmaals groet uit Lemmer

        Hillebrand

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

      • Appy de Vries (hotmail)
        Message 3 of 3 , Jul 1, 2003
          Visser;
          dank voor het kuierke,ben in het bezit van
          "" Geschiedenis van de Hervormde kerk met toren
          te Lemmer anno 1716""voor 5jaar terug gekocht
          bij een bezoek aan de kerk! en van de koster
          Koornstra een plattegrond van 40 grafzerken in de kerk met o.a. fam; Musculus, Stapert,Sleeswijk plus wapens enz; voor wie Lemmer bezoekt ,een echte aanrader; Gerben Jelles Nauta is de vervaardiger
          van de prachtige preekstoel! een van de weinige
          staande kansels in Friesland
          ik weet dit is misschien tegen de regels maar
          dat moet dan maar,
          groetsjes Appy.