O.T. alles kwijt

  • olga kroeders
    Message 1 of 10 , Jun 10, 2003
      Hallo

      Ik heb even niets van melaten horen, maar dat komt omdat mijn computer kuren
      had en niet meer wou opstarten.
      Mijn vriend ( en systeembeheerder) kon helaas niets meer redden, al mijn
      werk is dus verdwenen ( ruim 11000 namen in mijn aldfaer)
      Gelukkig had ik erg veel gegveens op papier maar dat moet ik dus allemaal
      weer invoeren.

      Het gekke is dat ik het juist op cd wou zetten ( mijn genealogiewerk) maar
      daar was ik dus te laat voor.
      Ik hoop dat er mensen zijn die iets leren van mijn stommiteit

      Groetjes Olga

      http://tencate.xs4all.nl/stamboom/
    • Karel van der Wal
      Message 2 of 10 , Jun 10, 2003
        aan een ieder die dit overkomt, want wie maakt er nu nog zo vaak een
        backup?? Ik heb gewoon een tweede harde schijf erin gezet, waarop geen
        enkele besturingssysteem staat zoals windows etc. de schijf is dus gewoon
        toegankelijk zoals bijv. de cd-rom en de diskette station. Die harde
        schijven kosten niet zoveel meer en de kans op een vastloper is heeeeeel
        klein. Bovendien kun je daar altijd weer bijkomen met een andere werkende
        machine. Zelfs het kopen van een "outside" harde schijf is het overwegen
        waard. mvrgr kvdw

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
        of: http://go.to/frgen .

        com/group/Friesland-genealogy

      • anja
        Message 3 of 10 , Jun 10, 2003
          Hallo Olga:

          Ik heb precies hetzelfde 'Aldfaerprobleem' gehad. Ik had dus wél alles op CD
          gebrand staan maar kreeg het nooit meer boven tafel. Noch de gegevens op de
          CD en noch de gegevens in m'n stamboom..... Ik ben weer (met frisse) moed
          begonnen alles in te voeren maar ben (drukke werkzaamheden) helaas nog niet
          op een derde van wat ik eens allemaal had. Intussen wél verder door gezocht
          en gegevens uitgebreid.
          Trouwens: ik heb de Aldfaerhelpdesk om hulp gevraagd maar ook zij kwamen er
          niet uit helaas....

          Iemand anders toevallig die met dezelfde problemen kampt?

          Groet: Anja vV
        • Hans Robert Holdijk
          Message 4 of 10 , Jun 10, 2003
            Hallo Anja van Veelen,

            Komt dit bekend voor ?

            Descendants of Bart Materman

            Bart Materman Born: 29-04-1815 in Dieren Died:
            02-04-1895 in Rozendaal + Jantje van Veelen Born:
            07-11-1808 in Eerbeek Died: 01-08-1849 in Rozendaal
            Gehuwd: 07-09-1839 in Brummen

            Uit dit huwelijk:
            Jan Materman Born: 01-09-1845 in Brummen Died: Unknown
            in Unknown + Hendrika Holdijk Born: 25-05-1857 in
            Loenen Died: Unknown in Unknown Gehuwd: 05-10-1878 in
            Apeldoorn

            Uit dit huwelijk:
            Bartha Materman Born: 26-12-1879 in Roozendaal Died:
            Unknown in Unknown

            Mocht het bekend zijn en heb je data i.p.v. " Unknown
            " dan houd ik me aanbevolen.

            =====
            m.v.g. Hans R. Holdijk
            Moderator " Genealogie in Nederland "
            http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
            Yahoo! Calendar - Free online calendar with sync to Outlook(TM).
            http://calendar.yahoo.com
          • astrid55053
            Message 5 of 10 , Jun 10, 2003
              Als je geen tweede harde schijf er in wil zetten, kun je de opties
              veranderen. In Aldfaer de bestemming van de veiligheidskopieen
              veranderen van C: naar A:.En altijd bij het afsluiten (of tussen door
              bij invoer van veel gegevens) "ja" aanvinken als om een
              veiligheidskopie gevraagd wordt. Je hebt dan buiten je computer een
              kopie van je databestand.De veiligheidskopie is een vrij klein
              bestand. Bij mij past het nog steeds op een schijfje.
              groeten, a.hofman

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Karel van der Wal"

              Service.

            • Leslie Gorter
              Message 6 of 10 , Jun 11, 2003
                Beste Olga,

                Mij is hetzelfde overkomen. Ik kon gelukkig met een opstartfloppy de computer weer aan de praat krijgen en een groot gedeelte van mijn aldfaerbestanden op de comuter van mijn zoon zetten, voordat ik de schijf ging formateren. Niet alles helaas, omdat ik, zoals veel mensen, de boel niet opgeslagen had. Gelukkig had ik wel van de omvangrijkste families uitdraaien gemaakt, zodat ik makkelijk alles kon terugvinden. Na het lezen van jouw berichtje heb ik meteen maar weer een nieuwe veiligheidskopie gemaakt. Je kunt nooit weten. Ik wens je veel sterkte

                Groetejes Leslie Gorter

                <karelvdwal@h...> wrote:
> [...]
                werkende
                > machine. Zelfs het kopen van een "outside" harde schijf is het

                Service.

                Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

                Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                of: http://go.to/frgen .

              • Rita Veeken - Ritsma
                Message 7 of 10 , Jun 11, 2003
                  Hallo Olga,

                  Ik heb dit probleem gelukkig nog niet gehad, maar ik probeer het te voorkomen door geregeld een veiligheidskopie te versturen naar mijn hotmail adres. Ditbericht moet je natuurlijk niet openen voor het nodig is. Ik hoop dat het zo werkt als het nodig is.

                  Groetjes, Rita.

                • anja
                  Message 8 of 10 , Aug 3, 2003

                      Message 10 of 10 , Aug 3, 2003
                        Hallo Hans:

                        Nee, ik heb 't allemaal nagekeken en nagezocht: klinkt niet bekend....
                        Oorspronkelijk kwam 'mijn' tak uit Groningen en hoe kwamen ze erop: uit het
                        dorpje ...... Veele. Toen men daar nog woonachtig was was de achternaam
                        trouwens Warmerinck. Van Veele(n) werd pas ingevoerd toen de eerste Arij
                        Warmerinck in het Westland aankwam. Wat Warmerinck, niks Warmerinck - hij
                        kwam van Veelen.....

                        Hartelijke groet, Anja van Veelen.