lijst doopsgezinden?

  • Lovius
    Message 1 of 3 , Jun 8, 2003
      Hallo medevorsers,

      Herkent iemand deze navolgende familienamen als zijnde behorende tot de doopsgezinden (19 e eeuw);
      Bruinsma uit Terhorne, Anema Franeker, van der Woude Baarderadeel later Bolsward ; Ferwerda Bolsward; Wiersma Oosterlittens later Goutum; Hoekstra, de Groot,van Gorkum,Brandsma,Rijpkema,van der Hoop,Reidinga,Smeding,Fokma en Nooitgedacht Utingeradeel..
      Groetnis,
      Raymond

      Message 2 of 3 , Jun 9, 2003
        Beste Raymond,

        mijn betovergrootvader Tette Hotzes Hofstra was doopsgezind. Zijn tweede vrouw (mijn betovergrootmoeder) was Tietje Klazes de Groot.
        Of zij ook doopsgezind was weet ik niet, maar het is wel waarschijnlijk, want zijn eerste vrouw Wybrigje Pasma was dat ook.
        Zij woonden in Oldeboorn.

        Als je meer wilt weten, dan geef maar een seintje.

        groeten

        Tette

      • Lovius
        Message 3 of 3 , Jun 9, 2003
          Beste Tette,
          Als iedere genealoog, met doopsgezinde voorouders in de 19 e eeuw in Friesland , dit aan mij zou willen doorgeven (met naam ,plaats en jaar)
          zouden we op die manier tot een soort "database" kunnen komen.
          In ieder geval bedankt voor je bijdrage!
          Groet,
          Raymond
          Overigens vond ik ook nog de naam Kornelis Jurgens JELGERSMA huwt te Utingeradeel 16-4-1838 met Oepkje Sjoukes Bruinsma.

          "Lovius" <lovius18@...> schrieb:
> [...]
          > Bruinsma uit Terhorne, Anema Franeker, van der Woude Baarderadeel later Bolsward ; Ferwerda Bolsward; Wiersma Oosterlittens later Goutum; Hoekstra, de Groot,van Gorkum,Brandsma,Rijpkema,van der Hoop,Reidinga,Smeding,Fokma en Nooitgedacht Utingeradeel..

          Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

          of: http://go.to/frgen .