aktes

  • Betty Eisinga
    Message 1 of 7 , Jun 8, 2003
      hallo,

      Is iemand misschien in de gelegenheid en zou voor mij t.z.t. de volgende aktes in willen zien?

      Johannes Jacobs van Zeyen overleden 14 maart 1819 65 jaar weduwnaar Opsterland 15 maart blad nr11
      en
      Harmen Jacobs van Seyen overleden 17 augustus 1846 gehuwd
      Opsterland blad 34

      Het gaat mij er vooral om wie de ouders waren.

      viendelijke groet Betty Eisinga

    • Sipke Paulides
      Message 2 of 7 , Jun 9, 2003
        Beste Betty,

        Ik ben benieuwd of er een link is met Wytske Harmens van Seyen;

        Wytske Harmens van Seyen
        alias: Wijtske Harmens van Sijen
        geboren op zondag 14 maart 1875 te Oldeboorn (Frl.)
        overleden op vrijdag 24 maart 1939
        64 jaar en 10 dagen
        Zij was sinds zondag 9 mei 1897 gehuwd met Sijmen Hendriks Kooistra (3
        kinderen).

        Ik heb (nog) geen gegevens van haar voorouders, maar ben daar wel in
        geinteresseerd.

        Met vriendelijke groet,
        Sipke Paulides

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://rd.yahoo.com/M=253924.3419659.4700922.1261774/D=egroupweb/S=1705
        040837:HM/A=1380983/R=2/id=noscript/SIG=11drfvihm/*http:/companion.yahoo
        .com/config/features5>

        <http://us.a1.yimg.com/us.yimg.com/a/ya/yahoo_companion/pop_lrec_back.gi
        f>

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=253924.3419659.4700922.1261774/D=egrou
        pmail/S=:HM/A=1380983/rand=488718551>

        Genealogy yn Fryslân: <http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/>
        http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
        of: <http://go.to/frgen> http://go.to/frgen .

        8 juli 1999 geposte berichten staat op
        <http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy>

        Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

      • Betty Eisinga
        Message 3 of 7 , Jun 9, 2003
          Beste Sipke,

          Zodra ik meer weet laat ik je het zeker weten.
          Heb het vermoeden dat er iets niet klopt, als ik de namen van de ouders weet kan ik hier verder mee.

          vriendelijke groet Betty

        • Karel van der Wal
          Message 4 of 7 , Jun 10, 2003
            betty: johannes jacobs van Zeyen, overl. 14-03-1819, timmerman, geboren en
            overleden te Lippenhuizen, weuwn van Wytske Engberts, zv. Jacob Hendriks en
            de naam van de moeder en toenaam onbekend bij aangevers. Harmen Jacobs van
            Seijen, overl. 17-08-1846, geboren en overl. te Lippenhuizen, gehuwd met
            Jitske Fokkes, hij is arbeider, zv. Jacob Hendriks en Trijntje ... de
            toenaam onbekend bij aangevers. mvrgr kvdw

            Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
            of: http://go.to/frgen .

            Message 5 of 7 , Jun 10, 2003
              Hallo Karel,

              Hier ben ik erg blij mee, het bevestigd nl mijn vermoeden.
              Hendrikje Jacobs staat nl bij overlijden Ryksarchief vermeld als van Leyen,
              ook in diverse stambomen op site's, dit blijkt dus niet juist, haar naam is
              van Seyen dochter van Jacob Hendriks van Seyen en Trijntje Harmans.

              ps Sipke nog even geduld moet nog iets naspeuren

              vriendelijke groet Betty
            • Betty
              Message 6 of 7 , Oct 6, 2003
                Hallo Anton,

                Heb de aktes ontvangen,
                Ben er heel blij mee, en zal er nog wel enige tijd mee bezig zijn.
                De kopieen van het Hof van Friesland zijn ook erg mooi.
                De overlijdens akte van mijn overgrootmoeder is echt een succes, en mijn overgrootvader blijkt in 1920 nog te leven en wel in Friesland (kan hem nog steeds niet dood krijgen).
                Waarschijnlijk is hij weer uit Friesland vertrokken.??
                Maar een zus van mijn grootmoeder trouwt ook in Friesland maar in 1923 en dat staat nog niet in Tresoar, dus wacht ik hier nog even op .

                bedankt en tot de volgende keer

                Betty

              • Appy de Vries (hotmail)
                Message 7 of 7 , Jan 7, 2004
                  Bart;
                  dit zijn ze;
                  b.k.4084 akte 39.
                  Huwelijk 22-06-1825 van Bartel Gerrits de Vries
                  [29j] boerenknecht geb.Langezwaag won.Ben,knijpe
                  zoon van Gerrit Uulkes de Vries en Durkje Lommes de Vries [beide aanwezig]
                  en Sjoukjen Eites de Vries[26j]
                  zonder beroep geb.Gorredijk won, Ben,knijpe dochter van Eit Tjebbes de
                  Vries,blijkens doodsextract op den 14-09-1816 te Gorredijk overl. en van
                  Grietje Folkerts zonder beroep insgelijks te Ben.knijpe woonachtig ,moeder
                  aanwezig.
                  [ze kunnen allemaal schrijven!]

                  B.k.4171 akte 94
                  overleden 11-06-1828
                  Durk Gurbes Schroor [65j] kleermaker, Ernst Lourens Stavinga [23j] kuiper,
                  beide geburen welke ons verklaard
                  hebben ,dat Sjoukjen Eites de Vries [29j] won Ben,knijpe
                  wed; van Bartel Gerrits de Vries is overl. in huisnr, 45
                  te B.K. [nalatende een kind].!! triest.
                  groetjes Appy.