Re: [Friesland-genealogy] Friezen in buitenland 1811

    Message 1 of 5 , Jun 7, 2003
      Fred,

      We hebben in deze groep al eerder iets dergelijks gezien. De overlijdensakte (Leeuwarden 1812) van Saekle Winkler vermeldt dat hij als militair is overleden in een hospitaal in Antwerpen.
      Maar helaas kan ik geen overlijdensakte in Friesland vinden van Ike en Jolle Hendriks Prins.

      Zoals ik eerder meldde: het kan zijn dat de heren zeelui waren. Het beroep van hun neef (een 'omkesizzer') was nl. zeekapitein en in die tijd waren beroepen toch min of meer "familiegebonden".

      De naam van de heer Paasman was ik in verband met onderzoek naar Friezen in Napoleontische dienst al tegengekomen. Hartelijk dank voor zijn e-mail adres.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.