Re: [Friesland-genealogy] namen

    Message 1 of 5 , Jun 2, 2003
      Lijstgenoten,

      Ook bij de registratie van de familienamen in 1811 waren kennelijk geen
      strikte regels :

      Familienamen 1811:
      Profeet van Syon, Obe Sybrens, Witmarsum
      Mairie Witmarsum, fol. 97.

      Maar ja, Obe Sybrens Profeet van Syon overleed in 1814 op 55-jarige leeftijd
      en was ongehuwd. Hij heeft dus geen nakomelingen gekregen die zich konden
      afvragen op welk moment hun achternaam in Profeet van Sion was veranderd
      :-))

      Overlijdensakte Wonseradeel (mairie Witmarsum), 1814
      Aangiftedatum 13 juli 1814, blad nr. 9
      Obe Sybrens, overleden 11 juli 1814, oud 55 jaar, ongehuwd
      N.B. Heeft 1811 de naam "Profeet van Sion" aangenomen

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 5 , Jun 2, 2003
        Hallo allemaal,

        een beetje terzijde, maar combinaties van voor- en achternaam leveren soms
        ook vreemde gevallen op : zo ken ik iemand die "Klaziena Veen" heet....

        Groeten, Jaap Ruiter