Toevoegsel geboorteakte

  • Rita Veeken - Ritsma
    Message 1 of 1 , Jun 1, 2003
      Hallo allemaal,

      Ik ben jaren geleden eens op het archief in Drachten geweest, waar een zeer behulpzaam persoon mij diverse aktes heeft gekopieerd. Oder andere de geboorte akte van Ridzert Wopkes Ritsma, geboren 30-12-1815 te Nijega. Dit is het enige kind van Wopke waar ik verder niets van weet. Maar nu ik de kopieen nog eens beter bekeek las ik onder aan de akte het toevoegsel: gesloten en gearresteerd door ons schout van de gemeente Oudega den 10 January 1816. Dan de naam Haersma van Viersen of zo iets. Betekend dit dat het kind toen gestorven is? Dan zou ik de oplossing al jaren in mijn kast hebben gehad!

      Groetjes, Rita.