Nieuweling / HOEKSMA

  • Familie van Dam
    Message 1 of 3 , May 29 8:54 AM
      Hallo Medespeurders,

      Ook ik ben nieuw, en het hoeft geen betoog wat mijn hobby nu wel is.

      Ik ben Peter van Dam, 49 jaar, ernstig gehandicapt Electr. Rolstoel
      berijder, maar uitermate positief ingesteld en zeker wat Genealogie
      betreft, ik laat mij dan ook niet uit het veld slaan ook al ben ik niet
      mobiel.

      Ik woon in het westen van dit landje, en ik tracht / placht zoveel
      mogelijk Online / schriftelijk gegevens te kunnen verzamelen.

      Ik hou mij 13 jaar met de Genealogie bezig en om maar gelijk met de deur
      in huis te vallen, dit maal tracht ik een Zoektocht te houden naar de
      naam Hoeksma.

      Weliswaar heb ik nú nog niet veel gegevens maar ik hoop toch een
      aanknoping punt / correctie’s / aanvulling of Tips te mogen krijgen om
      mijn naspeuringen met deze naam Hoeksma van start te kunnen gaan.

      Een kort overzicht:

      I Harm Roels HOEKSMA, geboren Schoterland FR op 4 februari 1881.

      Hij is getrouwd Wymbritseradeel gem.Sneek Tegenwoordig Elst FR op 18
      november 1939, op 58-jarige leeftijd met Martje VAN DE ZANDEN.

      Uit dit huwelijk:

      1 Otte Fredrik HOEKSMA, geboren rond 1916, .

      2 Rijkele HOEKSMA, geboren op 12 februari 1917
      (Nederlands Hervormd),

      II-a Otte Fredrik HOEKSMA, geboren rond 1916, overleden
      Bergen op Zoom NB op 7 april 1990, begraven Hommerts FR op 12 april
      1990, ongeveer 74 jaar oud, zoon van Harm Roels HOEKSMA (I) en Martje
      VAN DE ZANDEN.

      Hij was gehuwd met Saakje ELSINGA.

      Uit dit huwelijk:

      1 G HOEKSMA.

      II-b Rijkele HOEKSMA, geboren op 12 februari 1917
      (Nederlands Hervormd), overleden Hommerts FR op 1 oktober 1987, begraven
      aldaar op 5 oktober 1987, 70 jaar oud, zoon van Harm Roels HOEKSMA (I)
      en Martje VAN DE ZANDEN.

      Hij was gehuwd met Jeltje WERKMAN, overleden op 14 augustus 1986.

      Uit dit huwelijk:

      1 Harm HOEKSMA, geboren op 20 april 1940,

      2 Froukje HOEKSMA, geboren Jutrijp FR op 27 juni
      1941,

      3 Rein HOEKSMA, geboren rond januari 1943, overleden
      Hommerts FR op 8 september 1943

      Hommerts, 8 Sept. 1943. en begraven aldaar op 11 september 1943,
      ongeveer 8 maanden oud.

      4 Rein HOEKSMA ook genaamd Rein, geboren Hommerts
      Gemeente Wij .. FR op 15 april 1944,

      5 Martje HOEKSMA, geboren op 13 augustus 1945,

      6 Gorrit HOEKSMA ook genaamd Goarrit, geboren op 10
      februari 1947,

      7 Hiltje HOEKSMA, geboren op 28 maart 1948, .

      8 Lieuwe HOEKSMA, geboren op 4 januari 1950, .

      9 Lamkje HOEKSMA ook genaamd Lammie, geboren op 11 augustus 1952,

      Tevens wil ik u vragen waar ik het Huwelijksakten op zou kunnen vragen
      van:

      * Harm Roels HOEKSMA, geboren Schoterland FR op 4 februari 1881.

      Hij is getrouwd Wymbritseradeel gem.Sneek Tegenwoordig Elst FR op 18
      november 1939, op 58-jarige leeftijd met Martje VAN DE ZANDEN

      Graag wilde ik u alvast heel hartelijk bedanken voor uw hulp.

      Groetjes van

      Peter

      van Dam

      uit

      Zoetermeer

    • Appy de Vries (hotmail)
      Message 2 of 3 , May 29 9:21 AM
        Peter;
        welkom bij de group!
        als jij het gemeente huis in Heerenveen
        belt met de gegevens die je hebt,
        weet ik zeker dat ze jou wel informatie willen
        geven [opsturen b.v.]
        ik woon in H.veen en mijn naam is
        Appy de Vries de Groot.
        veel succes!

[...]