RE: [Friesland-genealogy] Ynia/Inia

  • Jos Buisman
    Message 1 of 4 , May 28, 2003
      Friese naam naar ‘n Nederlandse? Heb ik daar over gehad dan? Ik doelde op
      het feit dat heel veel familienamen door heel Nederland op de door mij
      beschreven wijze veranderden. Dat dit ook met Friese namen gebeurde?
      Ongetwijfeld, maar zo iets kleins als binnen provinciegrenzen denken? Nee
      dat bedoelde ik dus niet.

      Mijn eigen (niet friese) achternaam veranderde door zo’n ambtenaar van
      Buijsman naar Buisman. Het was gewoon geen goed Nederlands vond men toen.

      Mvrgr,

      Jos Buisman