Ynia/Inia

  • Fokke Ultzen
    Message 1 of 4 , May 28, 2003
      Hallo Nijnke, Tjeerd, Jos e.a.

      Bedankt voor jullie reacties.Conclusie is dat Ynia/Inia allemaal familie van elkaar zijn. Nog wel een opmerking van mijn kant over wel of niet het beheersen van taal.
      Atzo Herm Tnia geboren in 1653 was candidaat predikant en moest prponeren over mal 2:17 en 1 Cor 10:11 zijn zoon was ouderling in Suawoude, tevens bijbelleraar.
      Trouwens wie helpt mij verder ik heb een familie overzicht in vrij rechte lijn maar ben erg benieuwd naar de rest van de Ynia's/Inia's.
      Bij voorbaat dank

      Fokke Ultzen,
      Oegstgeest

      Message 2 of 4 , May 28, 2003
        Fokke,

        En zo blijkt maar weer dat een spellingsfout héél snel gemaakt is.
        Of ben je misschien een overijverige ambtenaar die mijn Friese naam naar het Nederlands wil vertalen :-)) ?

        Met vriendelijke groet,
        Nynke (ik hecht zeer aan die Y!) van den Hooven.

[...]

          of: http://go.to/frgen .

          =====================Deze e-mail is door E-mail Virus Scan van Het Net
          gecontroleerd op virussen. Zie voor meer informatie:
          http://www.hetnet.nl/evs/

          Sorry, je ziet het een fout is snel ge.maakt
          en ook geen ambtenaar!~!
        • Jos Buisman
          Message 4 of 4 , May 28, 2003
            Friese naam naar ‘n Nederlandse? Heb ik daar over gehad dan? Ik doelde op
            het feit dat heel veel familienamen door heel Nederland op de door mij
            beschreven wijze veranderden. Dat dit ook met Friese namen gebeurde?
            Ongetwijfeld, maar zo iets kleins als binnen provinciegrenzen denken? Nee
            dat bedoelde ik dus niet.

            Mijn eigen (niet friese) achternaam veranderde door zo’n ambtenaar van
            Buijsman naar Buisman. Het was gewoon geen goed Nederlands vond men toen.

            Mvrgr,

            Jos Buisman

[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

            <http://rd.yahoo.com/M=243107.2962286.4439099.2735881/D=egroupweb/S=17050408