Fasen, Phasinx, Fasinga

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 1 , May 11, 2003
      Hallo Allemaal,

      Sybout Jans Phasinx waarschijnlijk overl. 30-05-1792 te Dokkum, 75 jaar oud,
      tr. 1747 Dokkum Elske Arents.
      Sybout (Sybolt) en Elske krijgen de volgende kinderen: Trijntje 1751,
      Grietje 1752, Arent 1755, Aarnt 1761 en Jan ?? Van de kinderen is er een
      doop inschrijving, echter van Jan heb ik die niet kunnen vinden. Kinderen
      van Jan zijn o.a. Sybolt en Elske. De kleinkinderen van Jan noemen zich na
      1811 Fasinga, Fasenga dus ga ik er voorlopig van uit dat Jan een zoon is van
      Sybout en Elske.

      Aarnt Sybouts (1761) krijgt een zoon die in 1811 te Eernewoude de naam van
      der Bijl aanneemt. Van deze familie, na 1811 ook veel in Lemmer e.o. heb ik
      vrij veel gegevens.

      Sybout Jans Phasinx had waarschijnlijk een broer Willem maar wie waren hun
      ouders??

      In Dokkum is in die tijd een Johannes (Jan) Fasen, Faasen, Phasens. Hij komt
      voor in de index van het Burgerboek maar kan hem in het Burgerboek zelf niet
      vinden.
      Quotisatie, weduwe Jan Phasens met 1 kind.
      Geen huwelijk van een Johannes (Jan) Fasen etc. Geen dopen van kinderen, wel
      is hij in 1735 getuige bij de doop van een voor mij onbekend kind.

      De site van de Sneuper Dokkum is mij bekend maar heb daar (nog) niets kunnen
      vinden. Ook het huwelijk in 1731 te Workum van een Johannes Faas is mij
      bekend, maar verder zijn er nog een heleboel vraagtekens:-))

      Wie weet iets van deze familie??

      Groetjes, Hinke Woudt-Westra.