Over de lijst

  • Andrys Stienstra
    Message 1 of 2 , Sep 17, 1999
      Henk Kuiphof schreef:

      > Beste mensen,
      > Krijgt wel eens iemand antwoord op een oproep ????? Hoeveel
      > mensen zijn aangesloten ? Ik heb 2 keer een oproep geplaatst en
      > geen enkele reactie gehad. Als dat normaal is heeft het dan nog wel zin ??

      Inderdaad valt het mij ook op dat er meer gevraagd dan geantwoord wordt. De
      enige manier om daar wat aan te doen is er voor te zorgen dat er zoveel
      mogelijk mensen meelezen die mogelijk een antwoord zouden kunnen geven. Het
      antwoord op de tweede vraag van Henk ("Hoeveel mensen zijn aangesloten?") is
      door mij wel te geven: vanavond waren dat er tachtig. Dat zouden er
      eigenlijk veel meer moeten worden. Misschien kunnen jullie (met zijn
      tachtigen) daar aan mee helpen door andere genealogen met Friese voorouders
      te vragen of ze al op de lijst zijn aangesloten. Als iedereen iemand zo ver
      krijgt dat hij zich ook aansluit, dan hebben we er al twee keer zoveel....
      En overigens: geef de moed niet te gauw op! Blijf vragen stellen, dan begint
      de sneeuwbal vanzelf te rollen.

      Mei freonlike groetnis / Met vriendelijke groeten / With kindest
      regards,

      @ndrys Stienstra, Burgum (Frl)
    • Sietske Hoogerhuis
      Message 2 of 2 , Sep 18, 1999
        Beste lijstgenoten,

        ik wilde ook al een berichtje aan Henk Kuiphof schrijven, maar Andrys
        verwoordt hier zo'n goed antwoord, dat ik me er maar gewoon bij aansluit.
        Ik zit ook op een stel Duitse lijsten, in verband met mijn Grotjohan
        voorouders. Het is ongelooflijk zoveel antwoorden als daarin op oproepen
        komen. Er zijn dan ook veel meer deelnemers dan aan onze Friesland lijst
        (vooral ook veel Amerikanen).

        Ik zal zelf iedereen die ik ken die geinteresserd is in Friese families op
        onze lijst attenderen. Misschien is het ook een idee om aan je handtekening,
        die je onder berichten naar medegenealogen stuurt, een opsomming toe te
        voegen van andere genealogie lijsten waar je aan deelneemt. Zo attendeer je
        ook, en er kan altijd iemand bij zijn die familie uit Friesland heeft, maar
        niet van het bestaan van een Friesland lijst afweet.

        Met vriendelijke groet / Mei freonlike groetnis,
        Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>
        Hoofddorp, Nederland

        Researching ZEIJLEMAKER, ALBERTSMA, TICHELAAR in Friesland, Netherlands
        HOOGERHUIS, VIJVERBERG, WESTENBRUGGE in Zeeland,
        Netherlands
        GROTJOHAN(N), STOCK, STOKMEIJER in Westfalen, Duitsland
        Member of Friesland-genealogy@onelist.com
        Zeeland-genealogy@onelist.com
        westfalen-l@...
        PRUSSIA-ROOTS-L@...