Re: [Friesland-genealogy] Hoekstra versus Duif (Workum)

    Message 1 of 13 , Apr 1 3:40 AM
      Jos,

      Nog een toegift, die mijn eerdere vermoeden bevestigt:

      Geboorteaktes Workum:
      Peeke Duif, geboren 13 december 1848 zoon van Hidde Cornelis Duif en Jottje Peekes Hoekstra
      Cornelis Hoekstra, geboren 9 september 1850 zoon van Jotje Peekes Hoekstra en Hidde Cornelis Duif
      Sjoerd Hoekstra, geboren 20 november 1852 zoon van Jotje Peekes Hoekstra en Hidde Cornelis Duif
      Tieke Hoekstra, geboren 19 september 1855 zoon van Jotje Peekes Hoekstra en Hidde Cornelis Duif
      Ytje Hoekstra, geboren 11 oktober 1858 dochter van Jotje Peekes Hoekstra en Hidde Cornelis Duif
      Sjoerd Hoekstra, geboren 29 mei 1861 zoon van Jotje Peekes Hoekstra en Hittje Cornelis Duif

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 13 , Apr 1 4:01 AM
        Jos, Nynke, Appy en anderen,

        Mijn duit in het zakje is het volgende:

        <knip>
        Peeke Duif, geboren 13 december 1848
        <knip>
        Huwelijksakte Workum, 1848
        Man: Jottje Peekes Hoekstra
        Vrouw: Hidde Cornelis Duif
        Datum: 19 april 1848 Akte nr. 5
        <knip>

        Wanneer je bedenkt dat een gemiddelde zwangerschap 40 weken duurt en er
        tussen het huwelijke 'slechts' 34 weken liggen zou het zelfs nog kunnen dat
        Jottje Peekes Hoekstra niet de vader is van Peeke, maar dat is natuurlijk
        wel behoorlijk speculatief.

        Meile Zetstra
      • Jos Buisman
        Message 3 of 13 , Apr 1 4:32 AM
          Meile en Nynke,

          Meile, ook ik heb aan die mogelijkheid gedacht. Maar zou het dan niet
          aannemelijker zijn dat Peeke Duif dan Cornelis Duif had geheten? Hij is n.l.
          naar de vader van Jottje Peekes Hoekstra vernoemd.

          Nynke, als je de Peekes Hoekstraatjes zo onder elkaar ziet blijft de vraag
          of bij Peeke 'n fout is gemaakt of dat Jottje Peekes Hoekstra misschien niet
          de natuurlijke vader was. Ik krijg ondertussen ook wel het vermoeden dat
          iemand iets verkeerd heeft ingetyped.

          Vriendelijke groetjes,

          Jos Buisman

[...]

        • Appy de Vries (hotmail)
          Message 4 of 13 , Apr 1 4:50 AM
            Jos;
            hier een paar vrouwelijke Jottjes;
            Wonseradeel; Roelof Huisman gehuwd
            24-05-1884 met Jottje Reinsma
            also; Jorrit Meintes Jorritsma geh;?
            met Jottje Ales Jetsinga ook te Wonseradeel.
            ik weet dat dit geen fam; van jou zal zijn .maar toch
            groetjes Appy
            kan helaas ook geen aktes voor jou controleren!
            l Message -----

[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

            of: http://go.to/frgen .