Nepbaron

  • rsenk2
    Message 1 of 1 , Mar 29, 2003
      Naast verdienstelijke (amateur)wetenschappers lopen er in de
      genealogie allerlei knoeiers, oplichters en idioten rond. Over twee
      ijverige vertegenwoordigers van deze laatste categorie heb ik in het
      blad HP De Tijd van 21 maart 2003 het volgende stukje geschreven.

      NEPBARON

      Namens de Vereniging van Buitenlandse Adel in Nederland bepleit Mr
      R.A.U. Freiherr von Quast-Juchter in HP De Tijd dat Edwin de Roy van
      Zuydewijn best baron had kunnen zijn. Zijn betoog zal ik laten voor
      wat het is, namelijk even betrouwbaar als de afzender. Die heeft geen
      dubbele naam, is geen buitenlander, geen Von en ook geen Freiherr.
      Hij is zelfs niet van adel. Voor de gelegenheid noemt Mr Quast zich
      ditmaal geen doctor of baron, wat hij overigens ook niet is. Een
      echte vereniging is het ook al niet. Het enige andere lid is iemand
      met de zelf verzonnen naam Ritter von Lutter. Het is heel amusant,
      maar geen teken van kwaliteitsjournalistiek dat de Nederlandse pers
      de onzin van deze twee malloten telkens publiceert.

      P.P.G. Hofman Kolk

      PS ik heb dit bericht geplaatst in de groepen waarvan ik zelf lid
      ben. Sorry voor eventuele cross posting.