Re: Wie wil opzoeken in Archief?

  • degroot_alexander
    Message 1 of 8 , Mar 27, 2003
      Beste Karel,
      Ik snap heel goed wat je bedoelt en ben het er helemaal mee eens.
      Maar de overlijdensactes van Ruurd Tjeerds en van Minke Ydes zijn al
      bekeken en van Ruurd staan wel ouders, maar, naar mijn mening, niet
      de goede naam van de vader. Van Minke staan geen ouders vermeldt.
      Hun kinderen heten: Grietje, IJmkje, Tjeerd, IJtje, Jelkje.
      De kinderen van Louw Jans en Antje Sijbrens heten:Geertje, Antje,
      Sijbrig, Jantje, Klaas, Lieuwe, Pyttje, Hotzeus Petrus, Lijsbert.

      Ik dacht, en denk, dat wanneer in het doopboek gekeken wordt bij het
      geboortejaar, welke ik vermeldt heb, dat het dan wel heel toevallig
      moet zijn dat er meerdere louw jans'en zijn en meerdere antje
      sijbrens'en.

      In ieder geval wel bedankt voor je reactie. En ik zal beloven de
      volgende keer wat zorgvuldiger met mijn vragen om te gaan.
      MvrGr.
      Alexander de Groot
    • Hessel de Vries
      Message 2 of 8 , Mar 27, 2003
        Hallo Alexander,

        Heb je mijn bericht van 13 maart over Minke IJdes en Ruurd Tjeerds niet
        ontvangen ?????
        Met vriendelijke groeten

        Hessel de Vries.

        Message 3 of 8 , Mar 27, 2003
          Hallo Karel,

          In de DTB boeken van Dantumadeel vindt je geen geboorte van Minke nog een
          doop. . En in de overlijdensakte wordt helaas niet vermeld wie de ouder van
          Minke zijn. De gegevens over Ruurd heb ik op 13 maart al naar Alexander toe
          gemaild
          Waarschijnlijk heeft hij deze niet ontvangen.

          met vriendelijke groeten

          Hessel de Vries
          Message 4 of 8 , Mar 28, 2003
            Beste Hessel,

            Ik had je bericht wel ontvangen, echter ik wist niet dat je ook al in
            de doopboeken had gekeken. Ik had gehoopt dat daar wel een doop van
            Minke stond, aangezien haar ouders niet in haar overlijdensacte
            stonden vermeld. Van Ruurd had ik gehoopt een patroniem van zijn
            vader te vinden, aangezien ik nergens een Tjeerd en een Grietje Oenes
            verder tegenkom.

            Van de andere twee mensen: Louw Jans Lourens en Antje Sijbrens hoop
            ik op deze manier ook de ouders te vinden, aangezien in hun
            overlijdensacte ook geen ouders vermeld stonden.

            MvrGr.
            Alexander de Groot
          • Karel van der Wal
            Message 5 of 8 , Mar 30, 2003
              alexander, hoewel bleek dat je al veel meer wist dan je deed voorkomen met
              de vraagstelling heb ik nog iets kunnen bekijken en wel dat Mnke Idses
              (IJdes) waarschijnlijk een dochter is van Ids Jans en de grote onbekende.
              Deze Ids heeft 14 kinderen, alemaal geboren in Dantumawoude en omstreken
              behalve de laatste twee die in Driesum zijn geboren. Maar Voor ik al deze
              namen en data typ heb je deze misschien ook al wel, dus hier alleen Minke
              gedoopt 23-06-1754 Driesum. m.vr.gr. K.v.d.Wal

              Message 6 of 8 , Apr 1 4:16 AM
                Beste Karel,

                Ik heb de kinderen van Ids(Ijde) Jans zeker nog niet. Dus als je ze
                zou willen sturen, heel graag.
                In ieder geval nu alvast bedankt voor de moeite en ik wacht
                nieuwsgierig af....!!
                Groet Alexander