antwoord

  • herder
    Message 1 of 1 , Sep 16, 1999
      Beste H.Kuiphof in de mailing list zoek ik naar mensen met namen uit mijn
      stamboom (lukt nauwelijks), als ik antwoorden weet op vragen mail ik dat
      terug(komt ook niet vaak voor), verder probeer ik namen van mailers te
      onthouden om ze als ik ergens iets tegen kom een berichtje te kunnen sturen.
      groeten Hans kalsbeek
      mijn site: http://members.xoom.com/hkalsbeek

      >===== Original Message From Friesland-genealogy@onelist.com =====
      >From: "H. Kuiphof" <henk.kuiphof@...>
      >
      >Beste mensen,
      >Krijgt wel eens iemand antwoord op een oproep ????? Hoeveel mensen zijn
      aangesloten ? Ik heb 2 keer een oproep geplaatst en geen enkele reactie
      gehad. Als dat normaal is heeft het dan nog wel zin ??
      >Hierbij stuur ik de oproepen nog eens. Groetjes,
      >Henk Kuiphof e-mail henk.kuiphof@...

      eerste jaren heel rustig aan [i.v.m. zeer drukke baan] en nu heb ik wat meer
      tijd. Alle Kuiphoffen zijn familie en de naam Kuiphof is aangegeven te Marrum
      in 1812. De
      >Kuiphoffen hebben ook lange tijd gewoond in Ferwerderadeel . Ik ben daar ook
      geboren.
      >In het Gemeente-archief te Leeuwarden vond ik het huwelijk van Elske
      Kuijphoff te Leeuwarden met Maurits Meijer, soldaat onder Colonel Jacob v.
      Roussel.
      >Het huwelijk is aangegeven op 8 maart 1634 en het echtpaar is getrouwd op 23
      maart 1634.
      >Elske lijkt uit de lucht te zijn gevallen en na het huwelijk weer opgevaren.
      Met ander woorden ik heb helemaal niets meer van haar kunnen vinden. Toch moet
      zij ouders hebben gehad en is zij vermoedelijk gerelateerd aan de naamgever
      Harmen kuiphof.
      >ik ben al vele jaren op zoek. Er is in 1656 ook een Maurits Meyer gehuwd uit
      het Sticht Minnen, met Grietje Hartoogs Dit is mogelijk een 2e huwelijk van
      "mijn" Maurits maar ook dat is niet zeker.
      >Wie was Elske Kuijphoff ?
      >wie was Maurits Meyer
      >waar was het Sticht Minnen ?
      >Wie kan mij helpen om hiermee verder te komen ???? Het is mij een leuke
      attentie waard. Bij voorbaat heel hartelijk dank