ultzenfam

  • Fokke Ultzen
    Message 1 of 7 , Mar 21, 2003
      Hallo,

      Ik ben op zoek naar meerdere gegevens van Klaas Ultzen. geboren in Leeuwarden op 15 augustus 1835. Op 6 februari 1866 vertrekt hij met zijn broer Christiaan en vrouw Juliana Schuurhof naar Harlingen. De fam vestigt zich in een later stadium weer in Leeuwarden. Klaas is een zoon van Johannes Albertus Ultzen en Grietje Tiddes.
      Onbekend is Klaas gehuwd was en wanneer en waar hij is overleden. Wie weet wat.

      Fokke Ultzen

    • F.Boomsma
      Message 2 of 7 , Mar 21, 2003
        Hallo Fokke,

        Heb je iets aan onderstaande gegevens,

        Huwelijksakte Leeuwarden, 1861
        Man: Christiaan Ultzen
        Vrouw: Juliana Schuurhof
        Datum: 26 mei 1861 Akte nr. 103

        Overlijdensakte Harlingen, 1879
        Aangiftedatum 7 maart 1879, akte nr. 47
        Christiaan Ultzen, overleden 7 maart 1879, oud 45 jaar, gehuwd

        Je kunt ze van de volgende site halen, http://www.varkevisser
        org/links/bsfries.html

        Succes verder,

        Feike Boomsma

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .

        com/group/Friesland-genealogy

      • Martin Geers
        Message 3 of 7 , Mar 21, 2003
          Hallo Fokke,

          Kijk eens op site van Delft:

          http://www.archief.delft.nl/

          Klaas is naar Delft verhuisd en aldaar getrouwd en overleden.

          Het kwam klaarblijkelijk wel vaker voor dat Friezen naar Delft gingen, want ik
          heb ook zo'n geval in een Friese genealogie.

          Suk6 verder met je zoektochten.

          Martin Geers
[...]

          Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8 juli
          1999 geposte berichten staat op

        • Fokke Ultzen
          Message 4 of 7 , Mar 21, 2003

            virussen. Zie voor meer informatie: http://www.hetnet.nl/evs/

            > Hallo Martin,

            Bedankt voor de tip het is de gezochte ik heb alles over hem gevonden
            bedankt

            Fokke
          • Fokke Ultzen
            Message 5 of 7 , Mar 21, 2003

[...]

              Hallo Feike,

              Ik heb inmiddels via Gemeente Delft het een en ander gevonden inzake Klaas
              Ultzen, zijn broer en schoonzuster zijn bij mij bekend zijn
              mijnovergrootouders
              maar in ieder geval bedankt voor de reactie
            • Fokke Ultzen
              Message 6 of 7 , Apr 1, 2003
> [...]
                want ik
                > heb ook zo'n geval in een Friese genealogie.

                Weet jij toevallig wat er met de zoon van Klass gebeurd is ik kan hem niet
                vinden in Delft, vermoedelijk is hij vertrokken of zo iets
                BVD
                Fokke Ultzen
              • Martin Geers
                Message 7 of 7 , Apr 1, 2003
                  Hallo Fokke,

                  Ik heb maar één zoon kunnen vinden in Delft en wel Johannes Jacobus Ultzen,
                  geboren 28 december 1874 te Delft. Hij huwt op 12 juli 1900 te Wolphaartsdijk
                  (Zeeland) met Leintje Philipse (geboren ca. 1873 te Wolphaartsdijk).

                  Deze gegevens gevonden via www.genlias.nl

                  Bevestiging hiervan is te vinden in Zeeland ISIS (http://zeeuwsarchief.nl), dat
                  over beide echtelieden en hun ouders meer informatie geeft.

                  Gegeven de geboortedatum zal de overlijdensdatum nog wel geheim zijn.

                  Hartelijke groeten en veel suc6 verder.

                  Martin Geers