HOEKSTRA ( Omg. Weststellingwerf in Friesland )

  • Hans Robert Holdijk
    Message 1 of 5 , Mar 16 2:29 AM
      Hallo,

      Ik ben op zoek naar ouders en voorouders van
      onderstaande familie. Wie kan hier een stukje verder
      helpen?

      Claes Alts Hoekstra Born: 1610
      + Jantje Harmens Born: 1615 Married: 1645

      Kinderen uit dit huwelijk:
      Bartel Claeses Hoekstra Born: 1652 in Donkerbroek

      + Antie Hendrix Born: 1655 in Donkerbroek
      Married: 1675 in Donkerbroek

      Kinderen uit dit huwelijk:
      Hendrickjen Bartels Hoekstra Born: 17 december 1676

      Claes Bartels Hoekstra Born: 5 februari 1677/78
      Hendrick Bartels Hoekstra Born: 7 juli 1680
      Harmen Bartels Hoekstra Born: 10 december 1682
      Alt Bartels Hoekstra Born: 10 mei 1685
      Jantie Bartels Hoekstra Born: 4 december 1687
      Aeltie Bartels Hoekstra Born: 9 februari 1689/90
      Egbert Bartels Hoekstra Born: 23 oktober 1692 in
      Donkerbroek

      De naam HOEKSTRA werd in 1811 aangenomen !

      =====
      m.v.g. Hans R. Holdijk
      Moderator " Genealogie in Nederland "
      http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
      Yahoo! Web Hosting - establish your business online
      http://webhosting.yahoo.com
    • melledv
      Message 2 of 5 , Mar 21 12:04 AM
        Hans,

        De familienaam Hoekstra dient uit dit overzicht te worden verwijderd,
        omdat deze pas sinds 1811 in gebruik is. De meeste leden van dit
        geslacht zijn al ver vóór 1811 de naam Liemburg (en allerhande
        varianten daarvan) zijn gebruiken. Kijk ook eens op de homepage van
        Alt Liemburg.

        Melle

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hans Robert Holdijk

      • Hans Robert Holdijk
        Message 3 of 5 , Mar 21 1:44 AM
          Hallo Melle,

          Bedankt voor de informatie.

          Dat de naam pas in 1811 was aangenomen was bekend en
          had ik ook onderaan het bericht vermeld.

          Ik heb enkel in het softwarepakket de naam HOEKSTRA
          toegevoegd om deze familie te onderscheiden van de
          andere families.

          Inmiddels dus terug tot 1610 ( gecontroleerd in het
          archief ) en wordt het wat moeilijk.

          Vandaar mijn oproep.

          Nogmaals bedankt.

          =====
          m.v.g. Hans R. Holdijk
          Moderator " Genealogie in Nederland "
          http://groups.yahoo.com/group/Genealogie_Nederland/
          Yahoo! Platinum - Watch CBS' NCAA March Madness, live on your desktop!
          http://platinum.yahoo.com
        • Hans Robert Holdijk
          Message 4 of 5 , Mar 21 1:51 AM
            Melle,

            Heb je voor mij een URL van de site van Alt Liemburg ?

            =====
          • Melle de Vries
            Message 5 of 5 , Mar 21 5:12 AM
              Het URL van de website van Alt Liemburg luidt:
              http://home-1.tiscali.nl/~sb074257/liemburg_a.htm
              De inhoud hiervan schijnt echter recentelijk ingekort te zijn, want de voorouders uit Donkerbroek die de naam Liemburg zijn gaan dragen, kom ik nu niet meer tegen. Wel circuleren er op het Internet nog enkele gekopieerde versies van de vroegere homepage. Mogelijk is dat de reden dat Alt Liemburg zijn homepage heeft ingekort. U kunt beter rechtstreeks contact met de heer Liemburg opnemen voor uitwisseling van de laatste gegevens.
              Hans Robert Holdijk <veldpost@...> wrote:Melle,

              of: http://go.to/frgen .