opsporing verzocht

  • Cor van eijndhoven
    Message 1 of 4 , Mar 5, 2003
      Opsporing verzocht!!!

      Juliana Visser geb. rond 1759 te Workum
      Haar vader heet waarschijnlijk Volkert en de moeder Afke Priscaan
      Zij is gehuwd op 13 mei 1787 te Alkmaar.
      Voor ons als zuiderlingen willen wij graag weten of het moeite is om naar Leeuwarden af te reizen om de gegevens te verzamelen, of zijn we met enkele data's al gereed?
      Wie helpt ons?
      Cjor@...

    • Hans Zijlstra
      Message 2 of 4 , Mar 6, 2003
        Cor,

        Het is voor zuiderlingen ALTIJD de moeite waard om
        naar Leeuwarden te gaan. Het is Siberie niet ! En je
        genealogie alleen maken op basis van wat emailtjes is
        ook wat al te gemakkelijk. Even lekker in de boeken en
        fiches duiken levert vaak leuke nieuwe gegevens op. En
        gereed ben je nooit echt met genealogie, want telkens
        duiken er weer nieuwe oude feiten op als je er oog
        voor hebt. Het verhaal om de data heen is vaak het
        leukste.
        Veel plezier in Leeuwarden.

        Groet, Hans (te Amsterdam)
        --- Cor van eijndhoven <CJOR@...> wrote:
> [...]
        > het moeite is om naar Leeuwarden af te reizen om de
        > gegevens te verzamelen, of zijn we met enkele data's
        > al gereed?
        > Wie helpt ons?
        > Cjor@...

        > removed]
        >

        > Genealogy yn Frysl�n:
        > http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
        > of: http://go.to/frgen .
        >
        > Het archief van deze lijst voor Friese genealogen
        > met daarin alle sinds 8 juli 1999 geposte berichten
        > staat op
        >
        > Om uw abonnement te be�indigen stuurt u een (leeg)

        Yahoo! Tax Center - forms, calculators, tips, more
        http://taxes.yahoo.com/
      • Cor van eijndhoven
        Message 3 of 4 , Mar 8, 2003
          Beste Hans

          Snuffelen in archieven is al vele jaren m'n grote hobby.
          En Leeuwarden is duidelijk geen Siberië, maar in de praktijk ben ik wel
          vaker een dag op pad geweest en na een half uur weer buiten omdat er verder
          niets was van dat wat ik zocht.
          Vandaar ook mijn vraag of het de moeite was.
          Maar bedankt voor je leuke reactie
          Groetjes

          Cjor

> [...]
          > http://taxes.yahoo.com/

          > of: http://go.to/frgen .

          > Deze e-mail is door E-mail Virus Scan van Het Net gecontroleerd op
          virussen. Zie voor meer informatie: http://www.hetnet.nl/evs/

        • Appy de Vries (hotmail)
          Message 4 of 4 , Jan 1, 2004
            medespeurders;
            Klaasje Dirks geb.1673 in Steggerda als dochter van
            Dirk Jans Driev[h]olt [dorprechter en landeigenaar te
            Steggerda] en Jantien Pieters.
            Klaasje Dirks trouwde 26-04-1705 te Heerenveen
            met WOUTER -HENDRIKS [verder geen gegevens]
            wie weet iets over deze Wouter?
            in 1732-1748 woont Klaasje op de Brouwerswal 18
            Gorredijk [ eigenaresse en bewoonster]
            2 kinderen. Antje geb.1706 in N.dragten ged;14-02-1706
            N.dragten overl. 1799 [93j]
            trouwde 10-10-1728 met Harmanus Rommerts is overl.
            in 1766 Dragten [kinderen ook Drijfhout]
            Hendrik Wouters geb.1720? overl.30-06-1772 te Gorredijk [backer] trouwde
            12-12-1743 Trijntje Piers
            uit Langezwaag.
            wie o wie! groetjes Appy.