Re: [Friesland-genealogy] Digest Number 1343

  • van 't Zet
    Message 1 of 2 , Mar 1 12:31 PM
      Harm,
      Volgens mij moet het een schrijffout geweest zijn, Buiter en Boetes,
      Aaltje is geboren 1816 dochter van Reinder Meines Boetes en Janke Popkes
      Zuidema
      Bij de geboorete van de kinderen is het ook allemaal Boetes op de site van
      Raf.
      ouders van Klaas Sjoukes Nauta zijn:
      Sjouke Klazes Nauta en 26aug 1812 te Een Antje Jans Zijl;stra
      ouders van Sjouke Klases zijn:
      Klaas Sjoukes Nauta en 16 mei 1790 Rikstje Wybes Kijlstra Kollum,
      maar dat had je vast al
      Carla van `t Zet

      Volgens de "vrienden van de archieven in Friesland" in
      inventarisnummer 032103 (032066) Notaris Eilard J. Attema te Drachten
      Rep.Nr. 0122 van 8 juni 1853 Soort akte: obligatie.
      Aaltje Reinders Buiter uit Lippenhuizen, weduwe van Klaas Sjoukes Nauta;
      schuldenaar.
      (Klaas is overleden op 4 april 1853 oud 39 jaar, gehuwd, Opsterland, bladnr.
      14)

      In de bestanden van het Fries archief kom ik alleen tegen:

      Huwelijksakte Tietjerksteradeel, 1838
      Man: Klaas Sjoukes Nauta
      Vrouw: Aaltje Reinders Boetes
      Datum 10 februari 1838
      Aktenr: 8

      Dit is het enige echtpaar dat in aanmerking schijnt te komen.
      A. Is dit hetzelfde echtpaar?
      B. Welke achternaam is nu juist voor Aaltje Reinders?

      Met hartelijke dank,

      Harm Buiter

      of: http://go.to/frgen .