re wisse van der meulen en Hiltje van Eyck

  • van 't Zet
    Message 1 of 1 , Mar 1 12:07 PM
      Marten en Betty,

      Geboren Pieke Wisses van Eyck 23 juni 1819 Haskerland zoon van
      Hiltje Wiegers van Eyck. (aldus de site van Raf)
      Pieke zou dus overleden zijn als van der Meulen, in 1819 waren Wisse en
      Hiltje
      nog niet getrouwd, er staat ook niet bij dat Wisse erkent de vader te zijn.

      Wieger Pieters van Eyck en Metje Kroes hadden o.a. de volgende kinderen:
      Pieter Wiegers van Eyck ongeveer 1789
      Tetje Wiegers van Eyck ongeveer 1792
      Trijntje Wiegers van Eyck 1794 overleden als van Eck 2 keer getrouwd geweest
      Riemkje Wiegers van Eyck ongeveer1797
      Hiltje Wiegers van Eyck ongeveer 1799

      Pieke Sjoukes die de naam van der Meulen aanneemt heeft ook nog een broer,
      Hylke Sjoukes, hij noemt zich echter Hylkema, overleden 5 juni 1819, 62 jaar
      gehuwd
      gehuwd met Wikje Bonnes
      en dan zien we dat de namen Gatske en Piekes, Sjouke en Hylke
      allemaal weer terug komen in de namen van de kinderen.

      alles gevonden op de site van Raf
      Carla

> [...]
      >
      > 5 Wisse Piekes van der Meulen, geboren in 1796. Wisse Piekes is overleden
      op
      > vrijdag 24 november 1854 in Gaasterland, 58 jaar oud [bron: blad nr. 19].
      >
      > Wisse Piekes van der Meulen, geboren in 1796. Wisse Piekes is overleden op
      > vrijdag 24 november 1854 in Gaasterland, 58 jaar oud [bron: blad nr. 19].
      >
      > Wisse Piekes trouwde, 24 jaar oud, op zaterdag 11 maart 1820 in Joure
      [bron:
      > akte nr. 6] met Hiltje Wiegers van Eyck, 21 jaar oud, geboren in 1799 als
      > dochter van Wieger Pieters van Eyck en Metje Lamberts Kroes. Hiltje
      Wiegers